Auto verkocht - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu Auto verkocht - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu

Auto verkocht

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

09 September 2008 | Australië, Sydney

De carmarket in Sydney is in een normale garage. De garage gaat ondergronds 5 etages. Op de een na onderste is de carmarket. Daar is een rijtje waar nauwelijks gewone auto's parkeren en waar het hele plafond en de pilaren volgeschreven zijn door allerlei backpackers van alle nationaliteiten die allerlei boodschappen hebben geschreven in allerlei talen, omdat ze zich verveelden of omdat ze de auto verkocht hadden. Daar in de kou en tocht heb ik 4 dagen lang geprobeerd mijn auto te verkopen. Het kost 130 dollar om er je auto een hele week te parkeren, maar je kunt de garage wel in en uit rijden. Toen ik aankwam waren er een heel aantal auto's te koop. Ik heb er heel wat verkocht zien worden, maar helaas de mijne niet. Elke dag moet je jezelf er weer heen slepen en daar zit/sta je dan te wachten van 10 uur tot 17 uur, op andere backpackers die net gaan beginnen met hun reis. Gelukkig zitten de andere verkopers in hetzelfde schuitje en hebben we met elkaar nog wel eens lol, spelen we kaartspelletjes (die ik nog steeds niet snap) en kletsen we de dag een beetje weg. Totdat er nieuwe mensen binnen komen en dan begint de strijd om aandacht, wat voor soort auto willen ze 4WD, busje, stationwagon, of komen ze gewoon even informeren waarna ze weer verdwijnen en we ze niet meer zien. Sommigen komen een dag later terug en testrijden een auto, waarna ze de auto kopen. En elke dag was er bier en chipjes, omdat er weer iemand een auto verkocht had en het traditie is, dat je dan de overigen tracteert.
Uiteindelijk heb ik de auto de 4e dag verkocht aan 3 Deense jongens. Eindelijk kon ik dus ook weer van Sydney gaan genieten. Maar eerst het papierwerk en het geld overhandigen. Dan loop je opeens met 2500 dollar cash rond het hele weekeinde. Op maandag dus maar snel naar de bank gelopen om het geld te storten op mijn Australische rekening.
toen ik aankwam in Sydney was het prachtig weer, maar de dagen erop heeft het alleen geregend. Dus op zich was het niet eens zo erg om in die garage te zitten, al was het er wel erg koud en om de tijd te verdrijven knoop je met iedereen (ook als ze je auto niet kopen willen en naar iets heel anders op zoek zijn) een gesprekje aan. Op zondag klaarde het weer gelukkig op en heb ik 3 dagen lekker in de zon nog wat dingen in sydney kunnen herbezoeken. Morgen vertrek ik met de bus naar Melbourne om ook daar nog een paar dagen te zijn. Dan vertrekt op maandag mijn vliegtuig weer naar huis toe.

• 09 September 2008 - 08:36

Rozemarijn:

Joehoe! Goed dat je de auto verkocht hebt gekregen! Geniet van je laatste daagjes Down Under...

liefs ;) Rozemarijn

• 09 September 2008 - 11:13

Femmie:

gefeliciteerd!

gr. fem

• 09 September 2008 - 14:56

Annelotte:

Ha Jeanine !
    Fijn dat je je auto hebt kunnen verkopen... en nu kom je dus binnenkort weer naar huis terug... de tijd gaat snel he !!.. Goede vlucht terug en tot ziens !
    Annelotte

• 12 September 2008 - 19:07

Niels:

Hoi Zusje,

Fijn voor je dat jij je barrel hebt kunnen verpatsen!!! Nog een paar fijne dagen.

Gr. Niels en Marjolein

• 13 September 2008 - 15:47

Jorgje En Jurgen:

Hoi Ninie,

Nog een fijne paar laatste dagen. Heb een goede vlucht en als je weer gewend bent aan Nederland maken we een afspraak.

liefs Jorgje en Jurgen