Laatste paar dagen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu Laatste paar dagen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu

Laatste paar dagen

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

14 September 2008 | Australië, Melbourne

Na het verkopen van de auto heb ik nog een 3 dagen door Sydney rondgelopen, dingen herbezocht en overgeslagen dingen gedaan. Zo ben ik nog naar Bondi Beach geweest, dat erg druk is, maar wel erg mooi. Vanuit daar heb ik een kustwandeling gemaakt over en langs de kliffen met overal bebouwing erlangs. Delen ervan waren mooi, andere delen helemaal niet. Ik ben ook met mijn kamergenote Emma uit Engeland naar een filmhuis bioscoop geweest. Daar lagen matrassen en kussens ipv stoelen. Dus dat was erg relaxed film kijken. Ook heb ik nog wat rondgewandeld door de botanische tuinen en heb ik nog een tripje met de veerboot gemaakt langs het Opera House. Daarna heb ik de dagbus gepakt naar Melbourne. Dat is 13 uur in de bus zitten, met nauwelijks pauzes buiten tussendoor. Hij vertrok om 9 uur en we waren iets voor 22 uur in Melbourne.
Daar heb ik een Frans Canadees, Matt, meegenomen naar mijn hostel, The Nunnery. De volgende paar dagen heb ik in Melbourne rondgelopen. Ik heb in Melbourne over Brunswick street (een shopping street met veel cafeetjes buiten de stad) rondgelopen met Sarah, de dochter van de courgette-cactus boeren waar ik in december gewwoofed heb. Het was wel leuk om haar weer eens te treffen en bij te kletsen. Met Matt (die Fans Canadees) en Mark, zijn Nederlandse kamergenoot, ben ik een aantal keren wat wezen eten of drinken 's avonds. 2 gezellige jongens, die allebei de Great Ocean Road gaan doen en een tour wilden boeken. Ik heb ze gezegd: "Waarom huren jullie niet met z'n tweetjes een auto voor een paar dagen?" En dat is precies wat ze nu gaan doen. Zij zijn net vanochtend vertrokken, nadat we vannacht gezellig zijn uitgeweest en waarin zij lekker hebben doorgetrokken en veel biertjes achterover hebben geslagen. Ben benieuwd of dat met het rijden van die 2 nog wat wordt vandaag....
Ik heb in Melbourne nog een paar dingen bekeken die ik nog niet had bezocht. Ik heb een tour gedaan door de Town Hall en een andere door het Parliament House, ook ben ik een museum ingeweest dat ik nog niet had gezien. Verder heb ik dingen gedaan als het opheffen van mijn bankrekening, hoe ik een teveel aan bagage mee kan nemen/op kan sturen en heb ik mijn vlucht bevestigd.
Ik vlieg op maandag om 15.30 weg uit Melbourne en landt dan als het goed is op dinsdag om 10 uur in Schiphol. Vandaag is dus mijn laatste volle dag hier, waarin ik nog niets gepland heb en waarin ik mijn tas een aantal keren in en uit moet pakken. Ik heb op dit moment 30 kilo in mijn backpack en 10 in mijn dagrugzak. Dat moeten 20 en 7 kilo worden. Ik moet denk ik toch maar wat op gaan sturen met een postpakketje. Maar eerst nog maar eens mijn tas leeg halen, nogmaals door al mijn spullen zoeken wat ik echt mee wil nemen en de rest moet ik weggooien, weggeven of naar de 2e hands winkel brengen. Het overige overgewicht moet ik dus naar huis toe sturen met een postpakketje over de zee, dat pas over 2-4 maanden aankomt.
Terug in Nederland komt Rene mij ophalen en dan gaan we samen even een paar daagjes naar Zeeland toe. Even om elkaar te zien zonder alle rompslomp van alledag en mensen die onverwacht langskomen, wat we erg leuk vinden, maar met elkaar bijkletsen komt er dan niet van. Dus hebben we even een paar daagjes met alleen elkaar en gaan we lekker wandelen en bijkletsen. Op zaterdag ga ik aan de Reiki 3 cursus beginnen, die 3 zaterdagen gaat duren.
Ik ga ook aan een nieuwe opleiding beginnen, fytotherapie, oftewel kruidengeneeskunde. (Zie: http://www.kruidenvakopleiding.nl) Ik ga de weekeinde opleiding volgen, die een aantal weekeinden (3 aaneengesloten dagen) per jaar bedraagt, gedurende 3 jaar lang. Ik ga daar leren wat de geneeskrachtige werking is van vele planten. Hoe je die geneeskrachtige stoffen uit die planten kunt halen en hoe je die stoffen verwerkt in zalfjes, cremes, shampoo, olie, etc. Het eerste weekeinde is helaas al geweest, maar ik heb kunnen regelen dat ik een aantal lessen op de donderdagochtend (van de doordeweekse 3 jarige opleiding) kan inhalen. Ik heb er erg veel zin in om hiermee te gaan beginnen.
Ik vind het erg jammer om uit Australie te vertrekken, vooral omdat hier net de lente begonnen is en het weer heerlijk is buiten. Maar ik vind het ook leuk om weer terug naar huis te gaan, om Rene weer te zien, om met de kruidenopleiding te beginnen en om iedereen weer snel te gaan zien. Tot snel!

  • 14 September 2008 - 10:16

    Judy:

    Ha Jeanine,

    Een hele goede vlucht terug en tot heeeel gauw in Nederland. Ook veel plezier tijdens de eerste daagjes in Nederland samen met Rene.

    Groetjes, Judy

  • 16 September 2008 - 17:27

    Nanneke:

    Heb echt van je reis kunnen meegenieten!

    Dank je wel &
    See you in Holland!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 94237

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 01 November 2020

Badulina, Orgiva, Zuid-Spanje

01 Juli 2012 - 01 Januari 2013

Europa per kampeerbus

26 November 2009 - 06 Maart 2010

Ecuador, Peru, Bolivia

06 November 2007 - 16 September 2008

Work and Travel door Australie

Landen bezocht: