Nog steeds in Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Jeanine - WaarBenJij.nu Nog steeds in Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Jeanine - WaarBenJij.nu

Nog steeds in Arequipa

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

25 Januari 2010 | Peru, Arequipa

We zijn helaas nog steeds in Arequipa. Na rondhang dag 1, hebben we op dag 2 het monasterio bezocht. Op dag 3 zijn we naar 2 uitzichtspunten geweest, eentje keek uit over de stad en de ander over de diep uitgesleten rivier met terrassen vol met mais, broccoli, pinda´s en meer gewassen. Aan de bovenrand van het rivierdal kon je nog delen van buitenwijken van de stad zien. Op dag 4, vrijdag, zouden we naar de Colca Canyon gaan, maar helaas kreeg ik het ´s nachts eerst ijskoud en daarna veel te warm, alweer ziek, grrrrrrrrr. Dit keer kon ik nauwelijks iets eten en heb ik 2 dagen half slapend doorgebracht. Op zondag hebben we een zuster laten komen om bloed, urine en poep af te nemen, ´s avonds kwam de dokter ons, ook weer in het hostel, ons vertellen dat ik niet alleen een bacteriele infectie heb, maar ook amoebes. Waarschijnlijk heb ik die aan het begin van de reis al opgedaan en ben ik daarom iedere keer zo zwak en zo snel ziek. Ik ben dus meteen aan de pillen gezet, een antibiotica kuurtje tegen de bacterien en een ander kuurtje tegen de amoebes. Die dokter liet me beloven dat ik zodra we terug zijn, me weer laat testen op amoebes, want die moeten geliquideerd worden. De staking is hier inmiddels al lang over en we hadden gehoopt inmiddels al in Cusco te zitten, maar het gaat dus wat langzamer dan verwacht door ziekte. Nu hopen dat al die pillen aanslaan en ik niet voor de 4e keer ziek hoef te worden. Rene heeft zich natuurlijk stierlijk verveeld gedurende de afgelopen dagen, al heeft hij regelmatig boodschappen moeten doen en is hij ook zelf een dorpje in de omgeving gaan bekijken. Helaas voor hem hadden we in de stad alles al wel gezien. Vandaag zijn we een middagje weg geweest om wat kerken te bezoeken. Morgen of overmorgen hopen we toch naar de Canyon te gaan en daarna door te reizen naar een zo te horen van anderen, regenachtig Cusco.

  • 25 Januari 2010 - 22:05

    Rene:

    Dag allemaal, bedankt voor jullie reacties (en hints). Zo blijven we een beetje op de hoogte. Helaas krijg ik hier mijn foto´s niet gedownload, maar Jeanine heeft enkele foto´s uit haar fototoestel kunnen krijgen. Wat ´stierlijk vervelen´ betreft, het is hier wel elke dag mooi weer en met een goed boek in het zonnetje op het dak van het hotel is het toch wel weer vakantie....

  • 25 Januari 2010 - 22:08

    Annelotte:

    Hoi Jeanine en René,
    Leuk om steeds over jullie belevenissen te lezen. Jeanine, ik hoop dat je snel weer op mag knappen, want het is niet leuk om op reis steeds ziek te zijn.
    Groetjes
    Annelotte

  • 26 Januari 2010 - 07:20

    Femke:

    Heejj Nien,

    van harte beterschap. Ik hoop dat je er snel weer boven op bent. een van de vervelendste dingen om je te overkomen op zo'n reis. Hopelijk kunnen jullie snel doorreizen. Hier inmiddels weer goed koud. temperaturen vanacht tussen de -5 en -10. Wie weet kan er van de week weer geschaatst worden. Verder vooral heel erg druk. Gaat goed komen :) liefs,
    femke

  • 26 Januari 2010 - 07:36

    Lou:

    Fijn dat een dokter een oorzaak heeft gevonden. Goed uitzieken nu. Hier was een bericht over zware regenval in Peru, aardverschuivingen en 4000 toeristen die met helicopters gered moesten worden. Maakte me een beetje ongerust dus. Beterschap.

  • 26 Januari 2010 - 07:57

    Saskia:

    Hi Rene en Jeanine,
    Balen dat je ziek bent Jeanine, hoop dat je snel beter wordt en nog veel meer moois kan zien! De foto's die er op staan zijn echt prachtig! Goed te zien dat je nog nog steeds Rene bent, ook al ben je wel erg bruin zo te zien!
    Hier gaat alles z'n gangetje ook al loopt Jeroen nog vaak met een mega rate muts op in de pauze :-D
    grt Saskia

  • 28 Januari 2010 - 10:00

    Anita:

    Hoi Jeanine
    Jakkes,dat ziek zijn. maar nu weet je hoe of wat en worden ze hopelijk geliquideerd.
    Beetje dimmen,al is dat nog zo moeilijk.
    Het spul moet wel zijn werk kunnen doen.
    Vanavond zal ik sturen.
    Liefs Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 94223

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 01 November 2020

Badulina, Orgiva, Zuid-Spanje

01 Juli 2012 - 01 Januari 2013

Europa per kampeerbus

26 November 2009 - 06 Maart 2010

Ecuador, Peru, Bolivia

06 November 2007 - 16 September 2008

Work and Travel door Australie

Landen bezocht: