Zeilen rond de Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu Zeilen rond de Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu

Zeilen rond de Whitsundays

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

04 Augustus 2008 | Australië, Airlie Beach

Afgelopen woensdagavond ben ik in Townsville bij Kathleen en haar ouders blijven slapen. Een zingend trio, dat ik destijds op dat Palm Creek Folk Festival heb ontmoet. Hetwas daar een gekkenhuis, want de kleinkinderen waren er. Het huis was ook een groot zooitje aan papieren en dergelijke die in het hele huis liggen opgestapeld net als vele andere dingen zoals creatieve dingen, kraaltjes, kleding voor optredens, attributen, etc. Van gesloten kasten hadden ze volgens mij nog nooit gehoord, dus het leek ook vast rommeliger dan het was. Ik vond het in ieder geval een groot zooitje. Ik heb mee kunnen eten en heb weer eens in een goed bed geslapen tussen alle rotzooi. Het huis was een echte "oude" Queenslander. Dat betekent zoveel als dat alle ruimtes in elkaar overlopen en er nauwelijks aparte kamers zijn. Het is 1 ruimte (ouder slaapkamer en kantoortje) in het midden van het huis Om het hele huis ligt een grote gesloten veranda, die de 2e ruimte vormt. Hierin bevinden zich 2 slaapkamers, keuken, badkamer, rommelhok, knutselkamer entc. Er staat vaak een kast of er zijn provisorische deuren gemaakt om de "kamers" een beetje af te schermen. Het huis is origineel en gebouwd om zoveel mogelijk wind door het huis te laten stromen. In de zomer heerlijk, maar in de winter (nu dus) best koud en tochtig. 't Zijn aardige mensen. Ma maakt alle kleding voor de kleinkinderen en voor de optredens. Pa doet aan NLP (neuro linguistich programmeren) en was daar behoorlijk sceptisch over, maar voor hem werkt het. Hij is er nog niet zo lang mee bezig en wat hij erover weet is puur wetenschappelijk. Al die poeha (lees spirituele gedoe, vooral die extra-terrestrians enzo) eromheen, daar heeft hij niks mee en is ook niet wetenschappelijk bewezen enzo. Kathleen geeft muziekles op scholen. Dat doet ze als freelancer, dus ze krijgt af en toe eens een opdracht vanuit een school. Zij was al vroeg weg en ik ben niet veel later vertrokken. Eerst heb ik nog in Townsville de was gedaan en daarna doorgereden naar Bowen.
Bowen is een werkstadje, waar vanuit vele backpackers in de fruitplek werken. Het stadje heeft een aantal mooie stranden en dus ook een aantal resorts voor de rijken op private strandjes. Ik ben daar ergens aan het strand blijven slapen in de auto. De volgende dag heb ik wat gezwommen, gewandeld, de mega-mango (standbeeld) bekeken en doorgereden naar Airlie Beach.
Vanuit daar heb ik een tour geboekt en ben de dag erop vertrokken. We hebben maar weinig gezeild met de katamaran, want zo's goed weer dat er maar weinig wind was. Ik heb me om laten praten om een duik te doen. Voelde me erna echt een beetje opgelicht. Ik wilde eigenlijk alleen gaan snorkelen, maar als een van de 3 gecertificeerde duikers, ging ik toch wel duiken ook? Grrrrrrrrrr. Die eerste duik hebben we tot na 5 uur moeten wachten, ervoor eventjes gesnorkeld. 't Was bijna donker toen we het water uit kwamen. Ik heb het alleen heel erg koud gehad, weinig gezien (tijdens snorkelen net zoveel). Veel koraal gezien al was daarvan ook veel doods, veel kleine visjes en een manta-ray. Niks heel erg bijzonders dus, al was die manta-ray wel gaaf, die had ik nog niet eerder gezien. Het was helaas maar een beetje duister met weinig zicht, omdat het tij aan het keren was en vloed aan het worden was. Je kon elkaar op gegeven moment bijna niet meer zien. Ik heb de overige keren dus alleen gesnorkeld en daarbij een schildpad achtervolgd een tijdje. Veel Nemo's en andere visstadjes gezien.
We hebben eigenlijk maar weinig van de eilanden zelf gezien. We zijn naar HET strand geweest (Whitehaven Beach) op het Whitsunday Island.
Voor de rest maar weinig door de eilanden rondgetourd. Zelfde weg heen als terug genomen. Het duiken en snorkelen stond op de eerste plaats. Dat vond ik wel jammer, maar goed. Gelukkig was de boot niet echt een party boot, want we werden om 12 uur ons bed ingejaagd. Wat ik nooit heb meegemaakt, want ik lag er dan allang in. "s Ochtends hadden we om 6.45 ontbijt, waarna we gingen wandelen naar de uitkijk en het strand gisteren en snorkelen of duiken vanochtend. Ik kon niet echt m'n plek vinden tussen al die jonge mensen, maar heb veel buiten gezeten en rondgekeken of met de kapitein gekletst. Op het strand heb ik lekker rondgewandeld, terwijl de rest "grappige" foto's aan het nemen was. Met idiote voorwerpen en gekke gezichten enzo. Niet echt mijn ding, dus ben gaan wandelen over het hagelwitte strand.
Nu dalijk maar op weg naar een waterval en en nationaal park, waar ik wil overnachten en dan morgen daar wandelen. Na dit uitje heb ik veel zin om weer alleen te zijn en de natuur in te gaan.

  • 04 Augustus 2008 - 08:45

    Jenneke:

    Ha Jeanine,

    Dank je wel voor je verhaal weer! Fijn om je belevenissen te horen. Hier alles oke. 'k Moet wel weer even actief op zoek naar werk, schoonmaken kan ik alleen nog in het weekend doen.

    Groetjes,
    Jenneke

  • 04 Augustus 2008 - 12:44

    Rozemarijn:

    Ha Jeanine,
    leuk om te lezen weer, kom maar gauw terug hier is het wél zomer... ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 94397

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 01 November 2020

Badulina, Orgiva, Zuid-Spanje

01 Juli 2012 - 01 Januari 2013

Europa per kampeerbus

26 November 2009 - 06 Maart 2010

Ecuador, Peru, Bolivia

06 November 2007 - 16 September 2008

Work and Travel door Australie

Landen bezocht: