Tranquil Hills - Reisverslag uit Cobram, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu Tranquil Hills - Reisverslag uit Cobram, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu

Tranquil Hills

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

04 December 2007 | Australië, Cobram

Ik ben aan het wwooffen bij Tranquil Hills (www.tranquilhills.com) een citrus boomgaard van Bev en Noel Fisher vanaf 23 november. De boomgaard staat onder natraculture, dat is een system tussen gangbare en biologische landbouw in. Het betekent zoveel als dat ze minder chemicalien (herbicide, pesticide, etc) spuiten. Dat doen ze alleen als het echt nodig is en dan nog in lagere dosis. De boomgaard is beplant met vooral sinaasappelen, soort Valencia is het hele jaar door te oogsten en soort Navel heeft 1x per jaar een flinke oogst. Op dit moment zijn er alleen nog Valencia’s te krijgen. Verder hebben ze hier wat citroenen, limoenen, grapefruit en wat oude en bijzondere rassen. Er zijn 2 varkens, Precious het vrouwtje en Harry het jonge mannetje.

Bev en Noel zijn ongeveer even oud als mijn ouders met 2 zoons van mijn leeftijd. Noel heeft een loodgietersbedrijf (nu overgenomen door oudste zoon), dat voornamelijk afvoerpijpen aanlegt in de grond. Hij werkt 8-10 uur per dag daar, komt dan thuis en werkt hier nog een paar uur op de boerderij. Hij zet dan de sprinklers aan, spuit wat herbicide wanneer nodig, doet wat grondbewerking, of wat dan nog meer nodig is. Ik help vooral Bev voor de rest van de dag met vanalles. Ik heb nog niet veel sinaasappels geplukt (2x 1,5 uur), maar wel zoutmixjes gemaakt, jammetjes gelabeld (maakt iemand anders), candy peel gemaakt (van die gezoete sinaasappel- en citroen schil), sinaasappels ingepakt, sinaasappelsap gemaakt, markt gedraaid, cake gebakken met die candy peel erin (mijn papa’s recept, zijn ze helemaal weg van), boodschappen gedaan, varkens gevoerd, onkruid gewied in de volledig overgroeide groententuin, etc.
Tijdens de markt van afgelopen zaterdag werd Noel ziek. Dus vervolgens heb ik de markt alleen gedraaid, terwijl hij lag te dutten in de auto. Arme hij. Gelukkig was het niet erg druk, want anders had ik het nog moeilijk gekregen met al dat vreemde geld, dat ik nog niet zo goed ken.

Bev is Reiki-master, geeft bellydance lessen en is masseur in verschillende alternatieve richtingen. Ook Noel heeft reiki 1 en 2 gedaan. Bev heeft heel wat vrienden en kennissen die allerlei alternatieve healings ed kennen. Het is echt verbazingwekkend hoeveel mensen er zijn die er wat van weten en er een cursus oid in gedaan hebben. De meesten houden het echter voor zichzelf, omdat het toch als zweef bekend staat, maar geen van hen is echt zweef, vooral de boeren niet. Voor Bev genereert het naast de boerderij wat extra inkomen. Maandag 26 november hebben we een healing dag gehad, waarin we healings hebben uitgewisseld met elkaar, Bev, ik en 2 vriendinnen van haar. Ik heb zelf een reiki-healing gedaan bij een van die vriendinnen (ik heb reiki 1). Die vriendin heeft bij mij ook reiki gedaan en de andere vriendin heeft een ra-sheeba healing (www.rasheebaofficialsite.com) op mij uitgevoerd. Ze danst dan om je heen en tekent bepaalde symbolen over je lichaam. En whow, wat een energie flow zeg, echt indrukwekkend om mee te maken. Verder heb ik heel wat opgepikt over allerlei alternatiefs, waarvan ik nog nooit gehoord had, en wat ik lang niet allemaal geloof.

Maandag 3 december ben ik een dagje naar Cactus Country geweest. Dit zijn boeren in de buurt, die naast de cactus-tuin, voornamelijk courgettes (groene en gele) en pompoen telen. Bev moest een dagje de stad in voor wat extra betaald werk als consulent voor een gevangenis, die producten af wil gaan zetten, die ze daar telen als herintroductie in de samenleving voor gevangenen die op korte termijn vrijgelaten gaan worden. Daar mocht ik niet mee mee, want dat is een soort van staatsgeheim wat daar gebeurd geloof ik. Dus heeft Bev gevraagd of haar kennissen van Cactus Country hulp nodig hadden voor een dag. ‘s Ochtends gewied, ‘s middags plastic verwijderd van het land. ‘s Middags heb ik met Jim, de boer, heel wat afgekletst en ik heb hem wat wijzer gemaakt. Hij vond het erg interessant, dat ik afgestudeerd agronomist, richting biologische landbouw, ben. Hij heeft me honderuit naar vanalles gevraagd en ik heb hem wat tips en vooral theoretische achtergrond kunnen geven. Hij heeft me daarna door de cactus tuin rondgeleid. Ze hebben er heel veel verschillende en mega-grote cactussen. Daar heb ik weer wat van geleerd. Zij zijn ook wwoof hosts, dus misschien dat ik daar hierna heen ga.

Alles gaat dus goed hier, al gaat 5 december waarschijnlijk ongemerkt voorbij, net als mijn verjaardag (15 dec) ben ik bang. Papa heeft me het recept voor mama’s pepernoten gegeven, dus ik denk dat ik die maar ga proberen te make nom nog iets van een sinterklaas gevoel te hebben.

Voor diegenen die me eens willen bellen of sms’sen: mijn Aussi telnr van mijn nieuw gekochte mobieltje is: 0061-4-47451976.

  • 04 December 2007 - 07:34

    Femke:

    Heeejjj nien,

    Wie weet het de sint nog dingen voor je in petto. Hou je op de hoogte :)

    Liefs,
    fem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 94233

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 01 November 2020

Badulina, Orgiva, Zuid-Spanje

01 Juli 2012 - 01 Januari 2013

Europa per kampeerbus

26 November 2009 - 06 Maart 2010

Ecuador, Peru, Bolivia

06 November 2007 - 16 September 2008

Work and Travel door Australie

Landen bezocht: