WWOOFfen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu WWOOFfen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu

WWOOFfen

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

22 November 2007 | Australië, Melbourne

Ik ben nu 2 weken in Melbourne bij Cornelie aan het logeren. Het is nu donderdag 22 november en ik ben mijn tas weer aan het inpakken. Een aantal dingen laat ik bij Cornelie achter, die kan ik altijd weer op komen halen op het einde van mijn reis, als ik weer terug naar Nederland vlieg of ergens tussendoor nog, misschien wel als Rene en ik samen rond gaan reizen. Rene komt eind februari aan in Sydney en dan gaan we 2 maanden samen op pad. In de tussentijd moet ik dus van Melbourne naar Sydney zien te reizen en dat ga ik proberen te doen door op verschillende boerderijen te werken of vrijwilligerswerk te verrichten.

De komende paar weken ga ik WWOOFfen. WWOOF betekent Willing Workers On Organic Farms, kortom vrijwilligerswerk op een biologische boerderij tegen kost en inwoning. Je kunt hiervan lid worden en dan krijg je voor 55 AUD (1AUD = 1,60 Euro ongeveer)een boekje met alle WWOOF-adressen waar je vrijwilligerswerk kunt doen op de boerderij. Je bent dan meteen via hen ook verzekerd tegen ongevallen enzo. Dat betekent dat ik nu 3x verzekerd ben daarvoor, haha. In Nederland heb ik al een Special Isis reisverzekering afgesloten met medische onkosten erbij (mag je ook gevaarlijke adrenaline sporten mee doen tot bepaalde hoogte), dan heb ik hier in Australie dus nog recht op een gratis Medicard (geen tandarts en ambulance) vanwege afspraken tussen NL en AUS, en als ik ga WWOOFfen dan heb ik daar dus ook nog een ongevallen verzekering bij. Nou dat moet wel goed gaan.

Ik ga naar een boerderij in Cobram, ten noorden van Melbourne, waar ze 7 ha citrusbomen hebben en natuurlijk een eigen vegiegarden (groententuin). Ik vertrek morgenochtend en dan komt Bev, de vrouw van het ouder boeren-echtpaar, me afhalen van de trein. Dus ik ben benieuwd.

  • 24 November 2007 - 08:03

    Roel:

    Dag Jeanine,

    Leuke berichtjes!

    Veel plezier met dat WWOOFfen komende weken.

    Groeten,

    Roel

  • 27 November 2007 - 20:28

    Marleen:

    Hee Jeanine!
    Ik neem toch aan dat dit je laatste berichtje is? Ben onwijs benieuwd hoe t wwoof-fen je vergaat, t werken de farm de mensen de dieren.. vooral lekker veel schrijven, ik leef mee.

    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 94426

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 01 November 2020

Badulina, Orgiva, Zuid-Spanje

01 Juli 2012 - 01 Januari 2013

Europa per kampeerbus

26 November 2009 - 06 Maart 2010

Ecuador, Peru, Bolivia

06 November 2007 - 16 September 2008

Work and Travel door Australie

Landen bezocht: