Wildlife - Reisverslag uit Cobram, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu Wildlife - Reisverslag uit Cobram, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu

Wildlife

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

04 December 2007 | Australië, Cobram

Vliegen, vliegen en nog eens vliegen. Je word ter helemaal kriegel van. Als je in de zon loopt en je zweet een beetje, dan heb je zo honderd vliegen op je zitten. Ze zitten overal, vooral op plekken waar je ze niet wil hebben, zoals in je ogen, op je lippen en in je neus. Het schijnt dit jaar erger te zijn dan de afgelopen paar jaar.
Verder zijn er veel kangaroes hier rond de boomgaard, net konijnen gezien de aantallen, overdag zie je ze nauwelijks, dan zijn ze in het bos in de schaduw. 's Avonds komen ze tevoorschijn en hoppen tussen de bomen door naar grasland, waar ze grazen. Ze eten geen citrusfruit, maar als 2 mannetjes vechten, vooral tussen jonge boompjes, dan sneuvelen er heel wat van die boompjes. De hekken zijn hier maar 1 meter hoog ongeveer en daar hoppen ze met gemak overheen.
Ik heb 2 koala's gezien op 2 verschillende plekken rond de boerderij in bomen, eentje zit al een aantal jaar in diezelfde boom te pitten (ze doen niet anders dan dat). De buurvrouw draagt zorg voor heel wat gewonde beesten, op dit moment wat parkieten en een lief klein koala'tje. De koala’s die ik gezien heb, heeft zij vrijgelaten in het wild.
Er zijn hier heel veel zwart-witte vogels en een aantal met knalkleuren, maar maar weinig vogels met saaie bruin- en grijstinten zoals in Nederland. Je wordt hier vaak uitgelachen door een vogels. Toen ik het geluid voor het eerst hoorde dacht ik dat het stel apen zou zijn, maar die heb je hier niet. Het is echt een oe-oe-oe-a-a-ie-ie geluid en dan lachend. Het zijn eigenlijk grote zwart-witte vogels, die Lauching Kookaburra heten. Verder een klein zwart-wit kwikstaartje, de Willie Wagtail. De Rosella’s met een groene staart en rode nek. Witte Kakatoe’s, die een vreselijk hard schreeuwend geluid maken en de sinaasappels kapot pikken alleen om de zaadjes eruit te eten. Mooi gekleurde parkieten, met een blauwe kop en groen lijf, waarschijnlijk de Rainbow Lorikeet. In de cactussen in Cactus Country zaten de zebravinken in hun kleine nestjes. Nog lelijker raven dan dat wij ze hebben, met een bochel op de kop, die waa-waa-waaaaaaah roepen, waarbij iedere waa een toontje lager gaat. Een grote zwart-witte raaf-soort, de Australian Magpie. Een kleine duif met een kuifje, de Crested Pigeon. De Australian White Ibis en de Australische Black Swan. En nog veel meer mooie vogels. Ik ben druk bezig ze te leren kennen met de geluiden die erbij horen. Het is me opgevallen dat ze hier nauwelijks gezellig kwetterende vogels hebben. Het zijn of felle schreeuwlelijken of ze maken maar 1 piep-geluidje.
‘s Avonds kan het buiten nog wel eens een oorverdovend zoem-geluid zijn. Dat zijn hier de cicaden in plaats van onze krekels, maar ze maken wel wat meer herrie dan onze krekels.
Ik hoorde onlangs een ploemp-geluid en dacht wat is dat voor rare vogel. Ik maar zoeken in de bomen, totdat ik doorhad dat het geluid van lager, van bij het water vandaan kwam. Dat zijn dus kikkers, die hier niet kwaken, maar een ploemp-geluid maken.
Laatst ook een zwarte slang gezien, die Bev had gespot. Blijkt dat beest net ietsje minder giftig te zijn dan de bruine variant. Oeps, stond ik daar in mijn slippers.
Er schijnen ook middelgrote giftige spinnen rond te lopen, maar die heb ik nog niet gezien. De grote harige zijn een stuk minder giftig of helemaal niet giftig volgens Noel.
Tot zover het dierenleven wat ik heb gezien, al loopt, kruipt, zwemt en vliegt er nog heel wat meer rond.

  • 05 December 2007 - 20:36

    Rene:

    Zo tijd voor meer foto's
    Rene en ma en dad

  • 07 December 2007 - 16:22

    Annelies En Wim:

    Hoi Jeanine,

    Bedankt voor al je leuke verhalen! Zo te lezen lijkt het heel goed met je te gaan en ben je al aardig "ingeburgerd"! Ik kom er nu pas eens toe achter de computer te gaan zitten. Ik begon met je eerste bericht via de mail te lezen en zag, dat ik voor verdere berichten naar je site moest gaan! Daar bleken al een heleboel meer berichten op te staan! Ik geloof, dat ik ze nu allemaal gezien heb en ook de foto's. Zo'n koala is toch wel schattig om te zien. Ook leuk de foto van Cornelie en dochters. Je hebt Maria zeker niet meer gezien?
    Ik heb ons nu ook aangemeld voor automatisch bericht, zodat we gewaarschuwd worden als je weer wat geschreven hebt. Ik vind het erg leuk om je te volgen. Ik wens je heel veel plezier daar Down Under.
    Groeten, ook van Wim,
    Annelies

  • 08 December 2007 - 20:10

    Jenneke:

    Ha Jeanine,

    Heel boeiend, je verhalen! Dank je wel voor het opschrijven. Ik weet niet of ik er volgende week aan ga denken, dus wens je nu maar vast een hele fijne verjaardag toe en gefeliciteerd met bijna weer een jaar erbij.

    Hartelijke groetjes,
    Jenneke

  • 10 December 2007 - 20:04

    Niels En Marjolein:

    Heej Zusje,

    We hebben nu ook je site ontdekt. Leuk om te horen dat je nog leeft daar. Hoe smaakte die Koala? lekker met een beetje mostert?

    Ik zal zo nu en dan de boel checken!!

    Groetjes en een dikke knuffel, Niels en Marjolein

  • 15 December 2007 - 16:57

    Fam Wim Verhagen:

    Hee Jeanine! Voor ons ben je nog steeds jarig.) dus gefeliciteerd! Wat zit je heerlijk tussen de planten, dieren en de reiki.. Zijn de vliegen al een beetje getemperd? Zijn benieuwd naar je volgende bestemming.. Liefs, Marleen Josine Annelies en Wim

  • 19 Januari 2008 - 16:07

    Cordny:

    G'dday,

    have fun with the rosella's love.
    They're a wicked bunch!

    grz, Cordny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 94243

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 01 November 2020

Badulina, Orgiva, Zuid-Spanje

01 Juli 2012 - 01 Januari 2013

Europa per kampeerbus

26 November 2009 - 06 Maart 2010

Ecuador, Peru, Bolivia

06 November 2007 - 16 September 2008

Work and Travel door Australie

Landen bezocht: