Cactus Country - Reisverslag uit Strathmerton, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu Cactus Country - Reisverslag uit Strathmerton, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu

Cactus Country

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

16 December 2007 | Australië, Strathmerton

Sinds afgelopen maandag ben ik aan het WWOOFfen op Cactus Country. Cactus Country is eigenlijk maar een gedeelte van de boerderij. De cactus tuin met kleine kwekerij is het hele jaar rond elke dag open voor toeristen tegen 5 dollar entree. De tuin is niet echt rendabel, dus 11 jaar geleden hebben ze de boerderij van de buren opgekocht en zijn begonnen met het telen van witte, gele en groene courgettes en tevens pompoenen. Dit jaar hebben ze alleen de groene courgettes, die ze verkopen aan Safeways, een grote supermarkt keten. We zijn voornamelijk bezig met onkruid wieden en bruine bladeren plukken van de courgettes. Niet echt een leuk werkje, want je staat constant gebukt en na 2 uur heb je al een zere rug, waarna je nog 2 uur door moet na een korte pauze. Voor Mariko (Japans meisje, ook WWOOFfer) en mij is het wat makkelijker, want we hoeven in principe maar 4 uur te werken voor ons onderhoud. Wij kunnen dus eerder stoppen en ander werk gaan doen als we dat willen. Ze bieden ons hier ook de mogelijkheid om te werken. Alle uren die Mariko en ik meer maken dan die 4 per dag, 5 dagen per week, krijgen we uitbetaald. Da's toch mooi meegenomen. Als het tijd is om de courgettes te gaan plukken, hebben ze een aantal teams aan backpackers die voor ze werken. Ze hebben het huis van de buren omgetoverd in backpackers-huisje met een aantal matrassen in elke kamer, een badkamertje en een woon-keuken. In dat huisje slapen wij nu ook.

Jim en Julie zijn erg aardig en zorgen goed voor ons. Julie is eigenlijk een basisschoollerares, maar is daarmee opgehouden, omdat de boerderij teveel tijd ging kosten. Zij is nu de manager, secretaresse etc. en let op de toeristen. En Jim runt het plantengedeelte van de boerderij en zorgt voor de cactus-tuin. De cactussen is volledig Jim zijn hobby. Zo'n 5 jaar geleden zijn ze als gezin en persoonlijk omgeslagen en hebben een nieuwe levensstijl ontwikkeld richting de alternatieve kant. Ze gaan eerder naar de "Naturopath" (natuurgeneeskundig dokter), dan naar de huisarts. Deze Naturopaths hebben veel te doen in Australie, veel mensen gaan erheen en het wordt vergoed door de basisverzekering. Jim en Julie hebben allerlei alternatieve cursussen gedaan. Vooral Jim is erg bedreven daarin, hij voelt en ziet energie, dus ook aura's. Hij is daarnaast ontzettend kritisch en gelooft maar de helft van alle alternatieve dingen waarmee hij in aanraking is gekomen. Een interessante levensstijl dus, waarvan ik veel aan het leren ben. Ook dochter Sarah (23) ziet aura's. Zij is pas afgestudeerd (bachelor=HBO) myotherapeut. Myotherapie is een soort van fysiotherapie, maar gaat dieper in op spieren, spierspanningen en waar ze vandaan komen, en vooral de botten. Ze leren ook bottenkraken en rechtzetten, zoals een chiropracter dat doet. Ook zoon John (19) studeert dit, maar hij heeft nu net zijn eerste jaar afgerond. Komend jaar gaat hij er niet mee verder, omdat hij heeft besloten basketball-speler te worden. Na het basketball seizoen gaat hij reizen, ergens in juni. Hij gaat dan een aantal van de vele contacten opzoeken, die ze hebben van allerlei backpackers over de hele wereld die bij ze gewerkt hebben om courgettes te plukken.

Gister, zaterdag 15 december, was ik jarig. Ik wil iedereen bedanken voor de e-cards en de mailtjes met felicitaties, bedankt allemaal. Het was maar een saaie dag helaas, met behoorlijk wat regen, voor het eerst in weken. Iedereen was er happy mee, behalve ik, want zon op mijn verjaardag was weer eens wat anders geweest, helaas dus regen. 's Ochtends heb ik mijn eigen cake (papa's recept) gebakken. 's Middags was iedereen verdwenen, Mariko, Julie en John zijn zaterdag en zondag naar Melbourne gegaan, omdat John een training had. Dus de rest van mijn verjaardag was maar saai, zonder mensen, al hebben Jim en ik vanaf 20 uur tot laat zitten kletsen over vanalles en hebben we wat oefeningen gedaan, om mij de energie beter te laten voelen. Ook hebben een een start gemaakt om me te gronden, want (en dat heb ik vaker gehoord) ik kan heel goed in contact komen met zweefdingen (dromen, reiki-energie, etc), maar ik ben niet goed gegrond, waardoor ik soms de neiging heb te blijven zweven. Jim en ik zijn nu dus aan het werken aan mijn gronding en het in contact komen met de aarde-energie, zodat ik meer in balans ben. Op de vrijdagavond voor mijn verjaardag hebben Jim en Julie ons allemaal (John, Mariko, Noreen en ik) mee uit eten genomen ter ere van mijn verjaardag. We zijn in het (enige?) wat nettere Italiaanse restaurant wezen eten en dat was erg gezellig. Noreen werkt hier nu 2 weken fulltime om wat geld te sparen. Ze komt uit Nieuw-Guinea en studeert mechanics in Melbourne, dat studeert haar man ook. Ze heeft daarnaast nu eindelijk wat rust hier, want ze hebben 3 kinderen, da's best pittig naast werk en studie. Ik heb van Jim en Julie ook een klein kadootje met kaart gekregen en ook een kaart met chocolaatjes van Noreen en Dawn. Zo heb ik me toch jarig gevoeld op mijn verjaardag, ook omdat s'avonds Rene en mijn ouders hebben gebeld. Dawn is de zus van Jim en zij heeft de leiding over de dagelijkse werkzaamheden in het veld en de crew. Zij werkt dus met ons mee in het veld met wieden, plastic trekken van al geoogste stukken, en geeft ons allerlei opdrachten en aanwijzingen over hoe we iets doen moeten.

  • 16 December 2007 - 16:23

    Nanneke:

    Hoi Lieve Jeanine,

    Het is echt super om je door het lezen van je uitgebreide verslagen beter te leren kennen , gek genoeg juist nu je aan de andere kant van de aarde bent!

    Klinkt heerlijk, zoals je daar bezig bent...

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik wens je een stralend en goed geaard nieuw levensjaar toe. ;)

    Aanstaande vrijdag (21-12) ben ik zelf weer aan de beurt voor het jaarlijkse geboortedagfeest, dus dan proost ik meteen ook nog even op jou.

    Liefs en groetjes uit Arnhem!

  • 17 December 2007 - 07:33

    Femke:

    Heeeejjj nien, nog van harte! sorry voor het late berichtje, maar afgelopen zaterdag was voor ons een wat minder leuke dag. Goed te lezen dat je je vermaakt :). Hier alles okidoki, ik ga me een uurtje mijn scriptie inleveren :D. Jaja, het gaat echt gebeuren!!

    Liefs,
    fem

  • 17 December 2007 - 08:17

    Cécile:

    Lieve Jeanine,
    Allereerst: een late felicitatie van Jos en mij. Jammer van de regendag, maar voor het droge Australie waarschijnlijk super! Leuk dat je nog steeds Oma's cake bakt. Wij kregen zo'n grote ronde tulband altijd mee als we op vakantie gingen; bovenop de bagage in de auto. Je bleef ervan eten.

    Leuk al je indrukken te lezen. Het zal dit jaar wel de enige keer zijn dat met Oud en Nieuw vier familieleden in Australie zijn! We proosten op jullie.
    Groetjes, Jos en Cécile

  • 17 December 2007 - 11:25

    Jolke:

    Hoi Jeanine,

    ook van mij een verlate felicitatie voor je verjaardag! Jammer van dat slechte weer, ik kan me goed voorstellen dat je zon had willen hebben. Afgelopen zaterdag heb ik ook mijn verjaardag gevierd, het was hier oderwets koud winterweer, gelukkig wel droog.

    Heb net een aantal verhalen zitten lezen, zo te zien heb je het daar meestal behoorlijk naar je zin, gelukkig maar. Het brengt ook vele herinneringen terug, erg leuk.

    Ik hoop dat je veel baat hebt bij wat je van en met Jim leert, en alvast een warme en liefdevolle kersttijd gewenst!

    liefs, Jolke

  • 17 December 2007 - 19:54

    Meinou:

    Hee Jeanine! Het is wat te laat: maar toch nog gefeliciteerd met je verjaardag! Hopelijk heb je een leuke dag gehad.
    Geniet van de reis en ik vind het erg leuk dat je regelmatig stukken op internet zet.
    Doei!

  • 19 December 2007 - 09:40

    Annelies:

    Hoi Jeanine
    Leuk om weer een nieuw uitgebreid verslag te lezen! Fijn, dat er ook aandacht aan je verjaardag besteed is, al was de dag zelf dan een beetje saai. Ik hoop, dat je gezellige feestdagen daar zult hebben!! Met kerstbomen met kunstsneeuw in de zon en zo! Ook de beste wensen voor het nieuwe jaar!

    Groetjes Wim en Annelies

  • 23 December 2007 - 19:05

    Niels En Marjolein:

    Hoi Zusje,

    Vlak voor kerst nog even een berichtje. Nogmaals een hele fijne kerst in Kangaroo-land...

    Vermaak je je nog een beetje met de courgettes en de reiki? Hope so!

    Have fun,

    Niels en Marjolein

  • 30 Januari 2008 - 06:03

    Rangel:

    lol

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 94444

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 01 November 2020

Badulina, Orgiva, Zuid-Spanje

01 Juli 2012 - 01 Januari 2013

Europa per kampeerbus

26 November 2009 - 06 Maart 2010

Ecuador, Peru, Bolivia

06 November 2007 - 16 September 2008

Work and Travel door Australie

Landen bezocht: