Buninyong - Reisverslag uit Buninyong, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu Buninyong - Reisverslag uit Buninyong, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu

Buninyong

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

09 Januari 2008 | Australië, Buninyong

Vanuit Melbourne ben ik naar Buninyong (aboriginal naam) bij Ballarat gegaan. Ik heb hier de grote tuin onderhouden van een Duitse mevrouw, Klaudia. Zij is achter in de 50 en heeft een of andere spierziekte waarvan ze nog niet weten wat het is. Ze is vaak moe en loopt vaak wat moeilijk en stijfjes. Ik ben hier op woensdag 2 januari ‘s middags aangekomen en ze voelde zich helemaal niet goed. De dag ervoor had ze te veel gedronken zei ze. Ik heb haar ‘s middags moeten opvangen, vasthouden en troosten. “Waar ben ik nu weer terecht gekomen” dacht ik. Vervolgens heb ik haar naar bed gestuurd en heb maar wat te eten gemaakt voor mezelf, waarna ik wat door het dorp heb rondgelopen. Die avond en de volgende dagen was ze er veel beter aan en heb ik leuk met haar kunnen praten enzo. Zij is al 28 jaar Reiki-meester en heeft ook een paar boeken geschreven. Ze was een van de eersten in Duitsland die in Reiki ingewijd is. De afgelopen dagen hebben we elke dag een stuk van de Reiki 2 cursus gedaan, zodat ik momenteel mijn Reiki 2 heb gehaald.

Ik praat Duits met Klaudia en daarom heeft ze me zondagavond mee gesleept naar de locale radio, waar ze vrijwillig een Duits radio programma heeft. Ze sleept iedereen die Duits spreekt mee naar de radio om ze te intervieuwen zodat ze niet iedere keer alleen maar Duitstalige plaatjes draait. Ik bend us live op de radio geintervieuwd in het Duits, een hele nieuwe ervaring.

Maandagavond ben ik nah et werk in de tuin een eind wandelen gegaan, naar Mount Buninyong. Niet heel erg hoog, maar wel hoog genoeg om de hele omgeving te zien. Vooral vanaf de metalen toren waar je nog hoger kunt gaan om over de bomen te kunnen kijken. Dinsdag ben ik ‘s middags naar Souvereign Hill geweest, een soort Open Lucht Museum, met allerlei huizen enzo uit de “oude” tijd en de gouddelvers tijd. Oud is hier maximaal ongeveer 150 jaar oud. Vanavond (woensdag) gaan we naar een vriendin van haar om het “Transformation Game” spel te spelen. Dat zou een sort spel moeten zijn dat je tot inzichten over bepaalde vragen die je zlef hebt over je leven, kan beantwoorden. We zullen zien.

De internetlokatie waar ik nu zit is heel erg druk. Het is de enige vaste computer in de VVV hier, verder zijn er nu heel wat mensen met laptops die heel wat heen en weer praten over alle resultaten van het wielrennen (tijdrit) van vandaag (en morgen) in Buninyong-Ballarat. Van het weekeinde gaat het wielrennen (peloton) door. Dan wordt het hier ontzettend druk, want het is geloof ik een nationale wedstrijd voor heel Australie, een sort van kampioenschappen ofzo. Maar dan ben ik hier waarschijnlijk niet meer, want het wordt voor mij weer tijd om te vertrekken.

  • 09 Januari 2008 - 07:34

    Femke:

    Heeejjj Nien,

    Tjeetje, tegen de tijd dat je uit australie terug komt ben je ook reiki meester :) Leuk te horen dat je het zo naar je zin hebt. Ik ben vandaag (woe) alweer met mijn derde werkdag bezig. Jaja, het echte burgerleven :)

    Liefs, fem

  • 09 Januari 2008 - 13:31

    Rozemarijn:

    Hej Jeanine!!

    Leuk, al die verdieping en de reiki dingen. Bijzonder dat je dat steeds tegenkomt. Hopelijk helpt het je verder!
    Je ziet er goed uit op de foto, lekker kleurtje. Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt!
    Wij hebben komend weekend repetitieweekend met de Ontzetting dus daar heb ik veel zin in. Lekker toeteren en gezellige dingen doen met vrienden, altijd goed! :-)

    Ben benieuwd waar je nu weer terecht komt, veel plezier in elk geval!!!

    liefs Rozemarijn

    PS natuurlijk ook veel groeten van Ivo, elke keer als het woord Australie voorbij komt zegt hij "Oja, daar zit jeanine nu." Echt grappig!

  • 12 Januari 2008 - 14:46

    Jeanette:

    Hoi Nientje,
    Wat een mooie foto van jou. Zo te zien is het nog steeds prachtig weer. Wat kom je veel bijzondere mensen tegen en doe je veel ervaringen op.
    Leopold feliciteerde ons met het behalen van het tweede Reiki diploma, maar weet niet wat het is.
    We hopen dat je weer een leuk nieuw adres vindt. Veel plezier.
    Veel liefs van mams

  • 12 Januari 2008 - 21:13

    Niels En Marjolein:

    Heej Zusje,

    Zo zo je bent helemaal de reiki in gedoken. Ik zal vast beginnen met het verzamelen van vage klachten die je met je hand kan genezen.

    Geniet ook van het land, de omgeving en de mensen daar, want da's ook erg boeiend.

    Gr. Niels en Marjolein

  • 19 Januari 2008 - 16:11

    Cordny:

    G'dday,

    tja, ik lees nu pas je site.

    Good job sweetheart, have a good one down under!

    grz, Cordny

  • 30 Januari 2008 - 05:59

    Rangel:

    Hey!
    het is leuk!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 94213

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 01 November 2020

Badulina, Orgiva, Zuid-Spanje

01 Juli 2012 - 01 Januari 2013

Europa per kampeerbus

26 November 2009 - 06 Maart 2010

Ecuador, Peru, Bolivia

06 November 2007 - 16 September 2008

Work and Travel door Australie

Landen bezocht: