Kerst - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu Kerst - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu

Kerst

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

25 December 2007 | Australië, Melbourne

Allemaal Prettige Kerstdagen gewenst vanuit zonnig en winderig Australie!!!

Afgelopen week zijn we op maandag begonnen met het plukken van de courgettes. Zwaar werk, achter de machine aanlopen en constant bukken om courgettes te plukken (naar de plant toe duwen en dan draaien en omknakken). Een speciale techniek, die je goed moet uitvoeren om de courgettes niet te breken. Ze willen hier alleen de dunne smalle courgettes hebben voor in de winkels. 's Ochtends plukken en 's middags hielp ik vaak mee met het inpakken en sorteren van de courgettes op de lopende band. We begonnen ' ochtends om 7.30 eerst met het plukken van yellow squash (kleine pompoentjes). Hiervoor hadden we een riem om met emmers erin, die constant tussen je benen hing en waar je de vruchten in moest leggen. Ook die willen ze alleen in het klein hebben. Grote pompoenen en courgettes zijn veel makkelijker te kweken dan de perfecte kleintjes. Er ging dan ook altijd heel wat weg. Al hebben ze een jaar terug een bedrijf gevonden dat alles wil hebben voor in de soep die ze maken, dus dat is erg fijn want dan hoeven ze niet zo ontzettend veel imperfecte groenten weg te gooien.
We hebben hier de hele afgelopen week zware regenbuien gehad met veel bewolking en af en toe wat zon. En dat terwijl het hier de zonnigste regio van de staat Victoria is en het er op sommige plekken al in geen jaren geregend heeft. Ze waren dus allemaal erg blij met de regen, maar niet met die hoeveelheid regen in 1 keer, want het heeft veel groenten en fruit beschadigd. Door de lange periode van droogte heeft de regen ook veel erosie schade achtergelaten. In Melbourne heeft het zoveel geregend en gestormd, dat hier en daar hele straten onder water zijn gelopen en tevens huizen en winkels.
Op mijn verjaardag en ook nog 2 keer later in de week zijn Jim en ik bezig geweest met het gronden van mij, door mijn voetchakra's te openen. Met reiki worden alleen je handchakra's geopend voor het ontvangen en geven van energie. Nu moet ik alleen nog zo veel mogelijk oefenen hiermee. Op maandagochtend heeft dochter Sarah mij nog gemasseerd en gekraakt, want van het vele bukken was er vanalles verkeerd geschoven in mijn rug. Zij heeft nu het meeste weer terug kunnen zetten en dat voelt heel wat beter. Ik ben dus met een goede rug erheen gegaan en ook met een goede rug weer weggegaan. Dat is wel zo prettig.

Op maandag ben ik weer naar Melbourne naar Cornelie gegaan. Ik logeer nu bij Kees en tante Maria in hun huur-vakantie-huisje in de wijk Williamstown. Op kerstavond hebben we de surprises die Cornelie, Milou, Holly, Maria en Kees hadden gemaakt voor elkaar uitgepakt. Voor het eerst in 14 jaar heeft Cornelie dit weer gedaan, met gedichten en al. Erg leuk om dit met de kinderen en hun enthousiasme te doen. Op kerstochtend hebben we de rest van de kadootjes open gemaakt wederom onder luid enthousiasme van de kinderen. Nu gaan we met z'n allen een traditionele Australische kerst barbie (barbeque) hebben, dat doen ze hier ipv het kerstdiner.

• 25 December 2007 - 13:11

Annelotte:

Hoi Jeanine !
    Leuk om weer van je te lezen... Jij ook fijne kerstdagen toegewenst en liefs uit het koude Nederland. We hebben vorige week zelfs een paar dagen kunnen schaatsen.... erg leuk. Sterkte met je rug !! Annelotte

• 26 December 2007 - 09:16

Esther:

Wij wensen je een prettige kerst (maar dat gaat wel lukken zo te lezen!) en alle beste wensen voor 2008. Blijf vooral schrijven, want dat vinden wij erg leuk en de kinderen leren er ook nog ook wat ook!!
    Groeten van Esther, Naomi en Dewi

• 26 December 2007 - 12:15

Corine:

Hey Jeanine!
    leuk om je site te bekijken (foto's) en je berichten te lezen! Het ziet er lekker zonnig uit! Afgelopen week, maar vooral zaterdag, zat er in Nederland heel veel rijp aan de bomen. 's Ochtends was het net een sprookje, heel mooi! Nu is het grauw en mistig, dus geniet maar van de zon!

Fijne kerstdagen (zijn al weer bijna voorbij, maar toch) en een goede jaarwisseling!

groetjes corine

• 28 December 2007 - 21:50

Meinou:

Hoi Jeanine! Het is wat te laat om je een goede Kerst te wensen, dus ik hoop dat je fijne Kerstdagen gehad hebt.
    Alvast een gelukkig nieuwjaar!

• 27 Februari 2008 - 23:50

Esther:

Hi Jeanine: I hope your trip to Sydney was quick and safe.

You forgot to give me back the house key. Could you please mail it to me? You can just put it in an ordinary envelope. I think you still have the address. The postcode is 2256.

THanks,
    Happy Travelling,