Sydney en Rene - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu Sydney en Rene - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu

Sydney en Rene

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

02 Maart 2008 | Australië, Sydney

Na een paar heerlijk rustige dagen bij Esther in Pearl Beach, waar ik lekker op het strand gelopen, gezeten en gelegen heb, moest ik toch richting Sydney Centrum. Ik heb mijn laatste ochtend in Pearl Beach gespendeerd aan het vinden van een hostel, vooral voor het weekeinde samen met Rene. Natuurlijk willen we dan graag in een double room in plaats van apart in een dormitory stapelbed. Het was een ramp om een kamer te vinden, want alle hostels zaten zo'n beetje vol vanwege de Mardi Gras Parade op zaterdag avond. Het Mardi Gras (homo en lesbienne) festival was al de hele maand aan de gang met allerlei party's, die je maar net moet weten te vinden. Maar op de zaterdag dat Rene aankwam was 's avonds de Parade.

Ik heb zo'n beetje alle hostels gebeld waar ik een adres van had en uiteindelijk had ik ergens een hostel gevonden (Australian Backpackers) waar we samen in 4-persoonskamer met stapelbedden konden. Zodra ik er aankwam vond ik het vies en zodra ik de kamer in kwam vond ik het alleen nog maar viezer. Het beddengoed was smerig (ze gaven me geen nieuw schoon), de schuim-matrassen erg dun, de wc's en douches smerig, verder alles wat je aanraakte was plakkerig. Hier ging ik dus niet nog een nacht doorbrengen. Ik heb die avond en de volgende ochtend (ja na een nacht slapen in vies beddengoed, fijn dat ik een lakenzak bij me heb) flink gezocht naar een nieuw hostel met liefst kamer voor 2. En na lang zoeken heb ik er een gevonden, die ook nog de 2 nachten voorafgaand voor mij alleen een dormbed vrij had. Het betekende wel, dat we 2 keer moeten verhuizen, maar dat is het dan ook wel waard. Dit hostel zit ook in een oud gebouw en alles is een beetje krakkemikkig, maar in ieder geval schoon met erg aardig personeel.

Zaterdagochtend al vroeg opgestaan, want Rene zou om 6.30 landen op het vliegveld. Om 7.30 het hostel uitgelopen om te kijken of hij op het treinstation was aangekomen. Daar zag ik en verdwaasd iemand rondlopen, die net uit het station kwam, met een backpack die ik herkende. Na een aantal keer "Rene!" te hebben geroepen, keert hij zich om en blijkt het ook werkelijk Rene te zijn. Fijn om hem weer te zien en vast te houden. In het hostel na wat geklungel met kamerwissel, wat ontbeten en de stad in gelopen. Ik had zelf 2 dagen ervoor wat rondgelopen, dus kon me aardig orienteren en hem de stad en natuurlijk het Opera gebouw laten zien. 's Avonds zijn we nog even naar de Mardi Gras Parade wezen kijken. Wat een gekkenhuis zeg. Een beetje een blote versie van ons carnaval, waar vooral veel mannen buitensporig en schaars gekleed waren. Wel geinig om te zien, dat iedere club, kerk, organisatie zijn stempel wil drukken op het festival en meerijdt in de parade, zoals de politie (in hun eigen uniformen), verschillende kerkgemeenschappen (met liederen en minder schaars gekleed), de brandweer, de oudere homo gemeenschap, de life guards van het strand (in zwembroekjes), etc. Daarnaast is veel publiek verkleed alsof het carnaval is met veel gekdoenerij, vooral naarmate de avond vorderde en er meer lege drankflessen op straat lagen.

Vandaag is het zondag en we gaan morgen en overmorgen proberen een auto te kopen en tussendoor proberen we ook hier en daar nog wat te zien van de stad. Ben benieuwd hoe snel we een auto vinden die we allebei prettig vinden, die niet te duur is, die weinig mankeert, die wat kampeerspullen heeft en die nog zo lang mogelijk (liefst tot na november) nog REGO (= Aussi APK) heeft. Dan hopen we op woensdag of donderdag uit Sydney weg te rijden, richting de wijnregio via de noorderlijke stranden en dan vervolgens door de Blue Mountains naar Melbourne, even Cornelie gedag zeggen en naar Tasmanie toe. Dat gaat de eerste etappe van onze gezamenlijke reis zijn.

  • 02 Maart 2008 - 11:04

    Nanneke:

    Heel veel plezier samen!!

    Liefs uit Arnhem...

  • 02 Maart 2008 - 12:26

    Johanna:

    Fijn dat jullie even laten weten dat Rene aangekomen is.
    Nog een fijne vakantie samen
    Kees Johanna

  • 02 Maart 2008 - 16:16

    Annelotte:

    Hoi Jeanine
    Geniet ervan als René er is !!
    Ik ben net weer terug uit India en mis het nu al ! Zou zo weer terug willen.. 't is zo koud en winderig hier.
    Liefs
    Annelotte

  • 02 Maart 2008 - 17:44

    Theo En Francien:

    Wij hebben de reisverslagen gelezen.Erg interessant. Nu Rene ook is aangekomen kunnen jullie samen op pad. Nog veel plezier en goede reis.

  • 02 Maart 2008 - 19:58

    Jenneke:

    Goeie tijd samen en succes met auto kopen!

    Groetjes, Jenneke

  • 03 Maart 2008 - 07:10

    Femke:

    Heeejjj Nien,

    Ben heel benieuwd met wat voor auto jullie op pad gaan :) Veel plezier!

    liefs,
    femke

  • 03 Maart 2008 - 13:34

    Rozemarijn/Roze'tje:

    Hallo lieve Rene! En hallo lieve Jeanine! Heeeeel veel plezier samen in dat mooie land, alles is nu vast nog veel leuker nu jullie er samen zijn!!
    :) Grappig hoe jullie elkaar op het treinstation vonden, herkend aan de backpack... :D Nou als ik over 10 dagen bij Ivo aankom, zal er iemand met een bordje met mijn naam erop op mij staan te wachten die mij naar Ivo's apartement brengt, want hij is dan zelf op veldwerk 700 km zuidelijker... Nouja, de ervaring 'Fijn om hem weer vast te houden' die jij had Jeanine, die hoop ik over 10 dagen ook te hebben!! He knuffel voor jullie beiden,
    liefs Rozemarijn/Roze'tje

  • 06 Maart 2008 - 11:58

    Leander:

    Wat leuk dat Rene uiteindelijk ook naar Australie is gekomen! En je bent langer weg dan verwacht...? Barcelona was knetters! We gaan gauw weer om de rest te bekijken.
    En ik maar denken dat je al weer terug was... Leuke site! Ga ik zeker gebruik van maken.
    Een heeeeeele dikke kus! Ik ga weer verder met advertenties ontwerpen.
    X!Lee

  • 09 Maart 2008 - 19:59

    T.Maria:

    Fijn dat Rene goed is aangekomen! Auto gevonden?
    Doe live de groeten aan Cornelie.
    Ik wens jullie een nhele fijne tijd toe,te beginnen in Tasmanie. C was er ook eens, het moet een mooi eiland zijn.
    Leuk die avonturen van mijn nichtjes te lezen: met wel 35 of 40 gr temperatuurverschil! Josine in de sneeuw op de hondenslee en jij stoer te paard.
    Lees met veel plezier jullie ervaringen!
    Ik stuurde een keer een mail,maar mijn provider is steeds gestoord en verzend niet....?
    Je site kan ik alleen bij Kees lezen.
    Zijn de temperaturen al aan het zakken?
    Vond je Sydney leuk? Heel anders he dan het overzichtelijke Melbourne.
    Heb het gezellig met elkaar en wordt weer vele ervaringen rijker! Hartelijke groetjes van Kees en t.Maria

  • 17 Maart 2008 - 10:10

    Jolke:

    Super! Alleen dat vieze hostel, euw!
    veel plezier met de gezamelijke etappes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 94359

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 01 November 2020

Badulina, Orgiva, Zuid-Spanje

01 Juli 2012 - 01 Januari 2013

Europa per kampeerbus

26 November 2009 - 06 Maart 2010

Ecuador, Peru, Bolivia

06 November 2007 - 16 September 2008

Work and Travel door Australie

Landen bezocht: