Ford Falcon - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu Ford Falcon - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu

Ford Falcon

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

17 Maart 2008 | Australië, Sydney

Op 4 maart, na een paar dagen rondkijken naar auto's, hebben we onze backpacker auto gekocht na wat onderhandelen over de prijs. Het is een Ford Falcon geworden, DE backpacker auto in Australie. Het is een metallic groene stationwagon waar we achterin kunnen slapen, met een barst in de voorruit (wel/niet repareren?, maar wel korting bedongen daarmee), met remlichten die constant aanstaan (voor 25 dollar laten repareren), met een tentje, slaapzakken, kookpitje, bestek, borden, pannetjes en dergelijke. Hij was geprijsd 3000 dollar en we hebben hem voor 2550 dollar gekocht. Dat we hem vrij goedkoop hebben kunnen krijgen is vooral te danken aan het seizoen. Het wordt nu slechter weer in het zuiden, dus er zijn daar minder mensen, dan in het noorden. Ik ga de auto in okt-nov verkopen en dan is het mooi weer in het zuiden, waar ik dan ook ben, dus dan kan ik de auto waarschijnlijk voor dezelfde prijs of meer verkopen. Dit gaat dus ons kampeer-rondtrek-autootje zijn de komende tijd. Nadat we uit Tasmanie komen moeten we alleen nog de REGO (APK in het Nederlands) laten verlengen en dan krijgen we ook een nieuw nummerbord, want elke staat werkt weer anders. Een auto uit New South Wales moet daar ook van eigenaar wisselen en moet daar ook de REGO vervangen, anders moet je een nieuw nummerbord erbij kopen. Nu maar hopen dat de informatie klopt en we de auto niet opnieuw hoeven laten keuren. Maar goed, dat merken we over 2 weken wel.