Op weg; Hunter Valley - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu Op weg; Hunter Valley - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu

Op weg; Hunter Valley

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

17 Maart 2008 | Australië, Sydney

Na een paar dagen in Sydney rondgelopen te hebben en tevens een auto te hebben gekocht, zijn we vertrokken uit Sydney. Ik met de kaart in mijn hand en Rene (gelukkig niet ik) rijdend aan de linkse kant (goed onthouden) met ruitenwissers ipv knipperlichten te gebruiken om de richting aan te geven, een klassieke fout die we beide nog wel eens maken. We zijn vanuit Sydney verbazingwekkend snel en goed de stad uitgereden. Steden zijn altijd van die mierennesten, waarin je goed verkeerd kunt rijden en waar nogal wat ongelukken kunnen gebeuren als alles je van alle kanten inhaald op een 3-baans weg.

Als eerste zijn we naar de wijnregio toegereden, Hunter Valley, waar we wat rondjes langs voornamelijk grasland met hier en daar een wijngaard hebben gereden. We hebben een korte rondleiding gevolgd in een mega-wijngaard, waar dit de basis was waar alles 150 jaar geleden was begonnen en inmiddels uitgebreid met meerdere wijngaarden over het hele land verspreid. Vanuit daar zijn we doorgereden naar de Blue Mountains door een aantal natuurparken met slingerweggetjes, waar je toch maar bar weinig uitzichten had. Totdat we een weggetje het begin van de Blue Mountains omhoog klommen in het donker en er plotseling een prachtig uitzicht was met lichtjes overal. Daar hebben we de auto maar neer gezet en omgevormd in slaapplek, achterbank neerhalen terwijl Rene alle tassen, kisten met kampeerspullen en tassen naar de 2 plekken voorin verhuisd. Daarna breng ik de matjes, slaapzakken etc in positie en pak de overige dingen die we nodig hebben voor de nacht, terwijl Rene met het eten begint. En dan vrij vroeg slapen, want het is om 19.30 al donker en dan ga je of het uitzicht bewonderen (als dat er is), sterren kijken (als het niet bewolkt is), een boekje lezen (totdat de batterijen van de zaklamp op zijn), of je gaat slapen. Heel goed slapen doen we allebei niet echt in de auto, want het is toch maar krapjes en een matras ligt toch beter dan onze matjes, maar we moeten het er maar mee doen. De volgende ochtend kun je dan met prachtig uitzicht ontbijten, waarna alles weer snel ingepakt wordt en we onderweg kunnen naar de volgende plek.