Weer op weg - Reisverslag uit Jabiru, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu Weer op weg - Reisverslag uit Jabiru, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu

Weer op weg

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

13 Mei 2008 | Australië, Jabiru

Het heeft even geduurd (even is 2 weken) voordat de auto weer gerepareerd was, maar ik ben eindelijk weer op weg en weg uit dat gat dat Katherine heet. Ik ben nadat Rene vertrok een aantal dagen in Darwin geweest, waar overdag niks te beleven was, maar 's avonds des te meer met allerlei cafe's met live muziek. Daar ben ik op 5 mei weggegaan (Mayday = ook festival, maar dan met 1 podium met muziek) en heb tot 1.30 's nachts zitten wachten tot Andrew terug kwam vliegen. We zijn met zijn auto terug naar katherine gereden dwars door de nacht. Hij reedt veel te hard, 150-160 km per uur, waar je maar 130 mag en eigenlijk nog langzamer moet rijden vanwege het wild. Vlak voordat we Katherine inreden hebben we een kangaroo aangereden. Gelukkig was Andrew's auto stevig, want het ding reedt gewoon door, waar je anders auto's van de weg ziet raken. De auto was wel zwaar beschadigd helaas. We waren om 5 uur thuis en ik ben op mijun matje en slaapzak op de vloer gestort en Andrew heeft een uurtje geslapen voordat hij weer moest werken.

De volgende paar dagen, dinsdag tot vrijdagmiddag) heb ik al rondhangende, lezende en rondwandelend door de hitte doorgebracht. Om kriegel van te worden, want elke dag zei Andrew dat mijn auto morgen wel gerepareerd zou zijn, grrrrrrrrrr. Gelukkig kon ik mijn tentje in zijn tuin opzetten, zodat ik gratis kon overnachten. Op vrijdag kwam ook Pete terug uit Darwin, hebben we zijn motor bij een aardige mevrouw van de VVV in de garage kunnen zetten en zijn we vertrokken.

We zijn wezen kamperen bij de Lileyn Falls, waar we de volgende dag een eind zijn wezen wandelen en onderweg diverse keren hebben kunnen zwemmen, heerlijk. Vervolgens zijn we doorgereden naar Litchfield National Park, waar we wederom een aantal wandelingen, met zwemgelegenheid en watervallen, hebben kunnen maken gedurende 2 dagen. Vannacht hebben we gekampeerd op een van dee gratis kampeerplekken langs de weg, waar we rond 6 uur helemaal lek werden geprikt. Hele zwermen muggen rondom ons, om gek van te worden. Vanochtend zater er nog een stuk of 100 in de tent en een stuk of 50 in de auto. Vandaag zijn we Kakadu National Park ingereden. Met Rene ben ik er in 1 dag doorheen geraced, dus nu doen we het wat rustiger aan en nemen we de tijd om alles te zien en wandelingen te maken. Gelukkig heb ik de cruises al samen met Rene gedaan, want dat was toch wel een hoogtepunt. Aan het einde van deze week ben ik dan weer terug in Katherine en dan hoop ik een nieuw iemand gevonden te hebben om mee verder te rijden naar Townsville en Cairns. Daar hoop ik dan ook een baantje te vinden om even wat geld te verdienen voor de rest van de reis.

  • 13 Mei 2008 - 10:33

    Tante Maria:

    Hoi Jeanine, pas nu heb ik jullie journaals gelezen sinds 17 maart,achter elkaar. Het lukte niet eerder helaas. Maar met heel veel plezier gelezen! Wat hebben jullie een prachtige tochten gemaakt! Boeiende natuur-en dieren-beschrijvingen. Leuk te horen over Adelaide, Cooper Pedy, Port August,en Great Ocean Road,plekken waar ik ook ben geweest. o.a. met de Indian Pacific Train van Adelaide naar Perth met allerlei tussenstops. Bizonder die ondergrondse camping! Ik zal Rene een welkom thuis mailtje sturen, dat was,vooral voor hem, wel even een knop omdraaien.... Is zijn rugzak nagestuurd?
    Prachtig die foto van die opspringende krokodil!
    Dank voor jullie verslagen en ik hoop dat jullie samen een fantastische 2 maanden hebben gehad met onvergetelijke ervaringen. Ja jammer dat Rene niet meer tijd had, maar het GEWONE leven gaat ook door. Met alles wat daar bij hoort. Geniet dus nog maar van je luxe positie om zelf je dagen te kunnen plannen. Veel groetjes van t.Maria

  • 13 Mei 2008 - 17:29

    Jenneke:

    Nou, gefeliciteerd met weer onderweg zijn. Succes met het vinden van een reisgenoot en werk.

    Groetjes,
    Jenneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 94435

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 01 November 2020

Badulina, Orgiva, Zuid-Spanje

01 Juli 2012 - 01 Januari 2013

Europa per kampeerbus

26 November 2009 - 06 Maart 2010

Ecuador, Peru, Bolivia

06 November 2007 - 16 September 2008

Work and Travel door Australie

Landen bezocht: