Alleen op reis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu Alleen op reis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu

Alleen op reis

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

23 Mei 2008 | Australië, Sydney

Samen met Peter heb ik het rondje Litchfield en Kakadu in een week gedaan. Dat is wat anders dan er in 1 dag doorheen racen. We hebben een aantal maal overnacht in Kakadu op verschillende plaatsen, maar na die ene verschrikkelijke muggennacht waren al die andere plekken een stuk beter te doen. Er waren nog altijd behoorlijk wat muggen, maar die kon je nog met muggenspul en rook van het kampvuur enigszins van je af houden.

Vanaf Jabiru zijn we, voor mij nogmaals, naar Ubirr gegaan en heb ik wederom genoten van het prachtige uitzicht rondom en van de indrukwekkende aboriginal rotstekeningen. De dag erna zijn hebben we een grote wandeling gemaakt over en rondom Nourlangie Rock. Het was een tocht door veel bush heen met hier en daar wat aboriginal rotstekeningen. De laatste dag hebben we 35 km onverharde weg moeten rijden om bij een prachtige idyllische plek te komen, Gunlom. Daar stortte een 30 m hoge waterval in een heldere poel, waarin je kon zwemmen. Naast de waterval kon je omhoog klimmen klimmen en tot onze verrassing kon je daar ook zwemmen in 3 poelen met een kleinere waterval. Je kon vanaf een van die poelen recht naar beneden kijken hoe de 30 m hoge waterval naar beneden stortte. Daar hebben we een groot stuk van de dag doorgebracht, waarna we richting Pine Creek zijn gereden voor een camping.

De dag daarop zijn we weer naar Katherine toe gereden en hebben daar Pete's motor weer opgehaald. We hebben helaas geen nieuw slot voor de achterklep van de auto gevonden, want die was is de tussentijd zo kapot gegaan dat hij niet meer afsluitbaar is. Hij is dus altijd open. Dat hebben we geweten ook na in totaal 70 km onverharde weg hebben we in Pine Creek de hele auto van binnen moeten poetsen. De buitenkant hebben we maar gelaten.

Terug in Katherine hebben we de nodige dingen gedaan waarna we naar een luxe camping zijn gegaan die vrij goedkoop was. Ik ben daar de dag erop ook nog gebleven om even bij te komen en de auto weer verder op orde te brengen en de vele dozen die ik inmiddels meesleep eens door te werken, wat veel extra ruimte in de auto opleverde. Pete is die dag weer vertrokken richting Darwin. Afscheid nemen was voor mij wel een beetje moeilijk, want het betekende dat ik nu alleen weer verder moest.

Ik ben nog een dag in Katherine Gorge wezen kanoen in mijn eentje en ben toch een heel einde gekomen. Het was prachtig om te doen, want uit het water rezen aan beiden kanten recht de rotsen omhoog. Daarna ben ik langzaam richting Mataranka richting het zuiden gereden om daar nog wat in de hotsprings te zwemmen. Op de camping die nacht kwam ik een Oost-Duits echtpaar tegen van rond de 50, die ook mijn kant op reizen. Aangezien ik alleen reis en dus nog niemand gevonden heb die samen met me verder wil gaan, maken we nu elke dag een "slaap" afspraak. Dan sta ik tenminste niet alleen op een gratis camping langs de weg en dan houdt tenminste nog iemand een oogje in het zeil terwijl ik alleen richting Cairns rijd.

  • 23 Mei 2008 - 06:06

    Femke:

    Heeejjj nien,

    Zo te lezen heb je er wat meer moeite mee dan een aantal maanden geleden. Is vast ook wel goed lastig als je na een periode van met mensen optrekken, ineens weer alleen de hort op gaat. Hier alles goed. Eindelijk de juiste papieren voor ons china visum te pakken. Dat was echt lastig omdat sinds feb/mrt alle regels zijn aangescherpt. Hopelijk is volgende week ons visum rond. Verders nog 2 weken en dan is het zover, D-day. Krijg toch stiekum wel wat kriebels hoor. Noem het maar gezonde spanning :)

    Sterkte daar!
    liefs,
    femke

  • 23 Mei 2008 - 19:01

    Jenneke:

    Hoihoi,

    Alles oke daar? Hier is't goed, 'k ben steeds meer aan het werk: 's morgens schoonmaken op het AZC, 's middags bijlessen. En de tuin van mijn benedenbuurvrouw wordt langzaam ontdaan van onkruid. Dat is nog eens nuttig gebruik van mijn vakkennis...

    Groetjes,
    Jenneke

  • 25 Mei 2008 - 12:18

    Mark:

    Wel goed op jezelf passen hè! :-) Van mailen komt momenteel niet veel, maar ben benieuwd naar al je verhalen wanneer je weer in NL bent. xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 94428

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 01 November 2020

Badulina, Orgiva, Zuid-Spanje

01 Juli 2012 - 01 Januari 2013

Europa per kampeerbus

26 November 2009 - 06 Maart 2010

Ecuador, Peru, Bolivia

06 November 2007 - 16 September 2008

Work and Travel door Australie

Landen bezocht: