Strand, strand en nog eens strand - Reisverslag uit Pearl Beach, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu Strand, strand en nog eens strand - Reisverslag uit Pearl Beach, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu

Strand, strand en nog eens strand

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

24 Februari 2008 | Australië, Pearl Beach

In het jeugdhotel van Katoomba in de Blue Mountains heb ik een Duitse familie (man, vrouw en baby) ontmoet een de Zwitserse Andrea, die mijn kamergenote was. Ik heb mijn Duits dus ook weer eens kunnen oefenen, want vooral Andrea spreekt niet heel goed Engels en is erg blij dat ik zo goed Duits kan. Met de familie, die een auto heeft gehuurd, en Andrea zijn we nog naar een paar plekken 's avonds toegereden en we hebben elke avond samen (ieder zijn eigen prutje) gegeten.

Met Andrea ben ik naar Collaroy Beach gegaan, dat ligt een uurtje met de bus ten noorden van Sydney aan het strand. Zij vertrekt vanuit hier weer naar huis. Andrea is 40, al ziet ze er veel jonger uit, net de 30 gepasseerd. Het is een ontzettende kwebbel en praat je de oren van de kop over allerlei kleine onbenullige details, maar ze is ook ondernemend. Samen hebben we een lange wandeling langs een aantal stranden gemaakt en de dag erna zijn we 2 markten in Sydney afgeweest. Het waren 2 arts and crafts markten, de ene in de wijk Manly en de ander in bij de haven van Sydney Centrum in de buurt. We moesten daarvoor vanuit Manly een boot nemen naar de overkant, waarbij we langs het opera gebouw gevaren zijn, Dan hoef je dus helemaal geen cruise te maken om de opera te zien, maar kun je gewoon de veerboot pakken naar de overkant.
In het jeugdhotel hier hebben we een kamergenote, Eileen, van rond de 75 jaar oud, haar echte leeftijd wil ze niet zeggen, maar haar zoon is de 50 gepasseerd. Zij is Engelse en verblijft elk jaar gedurende onze winter daar.

Op zondagochtend heb ik mijn eerste surfles gehad. De zee was een beetje wild, dus we hebben in de al omgeslagen golven (het schuim) geoefend. De zee werd steeds wilder en het werd ook nog eens vloed, dus we hoefden steeds minder ver het water in. Oef, wat vermoeiend zeg, had ik even lamme armen van het vasthouden van dat surfboard in de golven, terwijl je bokst om verder de zee in de gaan naar een goed plekje toe. En dan je board op tijd omdraaien om een golf te nemen, je lijf op dat board zwiepen (en niet ernaast, want dan lig je er meteen weer af met een hele hap zout water in je mond, bah). Dan een beetje peddelen met je armen en je mee laten nemen op de golf, waarna je dus moet proberen je logge lijf op 2 voeten staande te krijgen, je balans te houden, voordat je er weer vanaf kiepert. Waarna je weer met je board moet gaan zeulen om tegen de golven op te boksen. Oef, wat lijkt het makkelijk als je het ziet, maar o zo moeilijk als je het probeert. Moet ik dus nog maar eens gaan proberen.

Na mijn surfles heb ik mijn tas weer ingepakt om naar Esther te gaan. Esther is de mevrouw waarmee ik vanuit het boeddhistisch centrem mee ben gereden en die me in Katoomba af heeft gezet. Zij bood me aan dat ik wel een keer bij haar kon komen logeren op de (slaap)bank. Om bij haar te komen moest ik of terug de stad in en de trein nemen, of verder naar het noorden met de bus en dan de veerboot. Die laatste optie heb ik genomen en dat was wederom een prachtige trip door allerlei baaien die uitmonden in de zee. Esther woont in Pearl Beach, een slaapstadje waar voornamelijk ouderen en gepensioneerden wonen. Zij heeft me afgehaald van de steiger, die dienst doet als aanlegplaats voor de veerboot, en naar haar kleine huisje (bovenverdieping) gebracht. Er is een wat groter stadscentrum in de buurt, waar ik in een uur over het strand, rotsen en duinen heen kan lopen. Ik denk dat ik dat morgen maar ga doen. Verder is er hier niet veel te beleven, dus kan ik rustig met boek op het strand gaan zitten zonder gestoord te worden, heerlijk.

Voordat ik de hectiek van de stad in ga is dat wel even prettig. Dan ga ik 2-3 dagen voordat Rene komt het centrum van Sydney in en kan ik hem af gaan halen van het treinstation op zaterdagochtend veel te vroeg. Hij komt om 6 uur aan op het vliegveld, dus dan zal hij wel rond 7 uur op het treinstation in de stad aankomen. Op dezelfde dag is 's avonds de Mardi Gras (gay and lesbian) parade, dus het zal wel erg druk worden in de stad.

  • 24 Februari 2008 - 16:17

    Annelotte:

    Hoi Jeanine ! Leuk om weer van je te lezen...
    Ik hoop dat je een gezellige tijd hebt met Rene ! Ik zit nu in India.

    Groetjes
    Annelotte

  • 25 Februari 2008 - 11:31

    Rozemarijn:

    Lieve Jeanine,

    Jij aso! Lekker op het strand liggen, in de zon zeker ook nog, terwijl wij hier moeten koukleumen!! ;-)
    Nou heerlijk hoor, je hebt ook al zo veel meegemaakt, een paar dagen zon&strand is dan zeker lekker. Veel plezier alvast met Rene!!!!!!

    liefs Rozemarijn

  • 25 Februari 2008 - 17:35

    Niels:

    Heej Zusje,

    Weer wat nieuwe berichtjes van je! Nou, dat strandhangen lijkt me ook wel wat... Dat verplicht je mond houden en mediteren lijkt me ehm "bijzonder".

    Veel plezier samen met Rene!

    gr. Niels

  • 27 Februari 2008 - 14:49

    Judy:

    Ha Jeanine,

    Wil je even laten weten dat ik je nog steeds volg. Ik heb zelf weinig te melden; alles gaat hier z'n gewone gangetje (ook wel lekker hoor!)

    Een hele gave tijd toegewenst met Rene!

    Doeg, Judy

  • 27 Februari 2008 - 23:42

    Annelies En Wim:

    Hoi Jeanine,
    Je vermaakt je nog steeds goed, zo te lezen, hebt wel heel afwisselende bezigheden!! Leuk al die verhalen! Fijn voor je, dat Rene nu gauw komt.
    Je hebt ws. al gelezen, dat Josine op reis in Rusland is. Ze heeft net zo'n site als jij en haar eerste verslag er op gezet.
    Veel plezier samen met Rene.
    Groetjes, Wim en Annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 94220

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 01 November 2020

Badulina, Orgiva, Zuid-Spanje

01 Juli 2012 - 01 Januari 2013

Europa per kampeerbus

26 November 2009 - 06 Maart 2010

Ecuador, Peru, Bolivia

06 November 2007 - 16 September 2008

Work and Travel door Australie

Landen bezocht: