Kilometers niets - Reisverslag uit Townsville, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu Kilometers niets - Reisverslag uit Townsville, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu

Kilometers niets

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

03 Juni 2008 | Australië, Townsville

Tjonge wat heb ik veel kilometers gereden in laatste paar dagen. Het zijn iets van 1400 kilometers geweest van Katherine naar Townsville, wat me 10 dagen heeft gekost. Vanaf Mataranka ben ik in 2 dagen naar Tennent Creek gereden, waar ik 2 hippie Belgen heb ontmoet die rondreizen in een geel busje met tekeningen op de zijkant. Ze hebben het busje zelf geschilderd in die kleuren en met die tekeningen. Hij heeft ook in Wageningen gestudeerd, dus het was wel leuk om wat ervaringen uit te wisselen. Vanaf Tennent Creek naar Mount Isa was een lange saaie weg over de Barkly regio. Er is niets te zien behalve klei met vergeeld gras, af en toe plotseling een boom of struik als enige afwisseling. Dit is dus de echt desert dacht ik. 900 km niks te zien. Ik was blij dat ik van iemand de CD's van de boeken van Eckhard Tolle, "de kracht van het nu" en "de nieuwe aarde", in het Engels had gekopieerd. Ik heb tijdens de hele tocht alle 11 CD's kunnen afluisteren. Dat voorkwam dan ook dat ik in slaap viel of zo ver in gedachten verzonk dat ik de weg niet meer zag. Fijn om ergens naar te kunnen luisteren waarvoor je je een beetje moet inspannen, maar niet teveel, zodat je wakker blijft. Rond Mount Isa begonnen opeens weer heuvels en zelfs bergen te verschijnen. Het stadje (de binnenstad) zelf was wel aardig, maar eromheen was het vreselijk met fabrieken die veel grijze pluimen uitbraken. Het is van oudsher een goudmijn stadje. Verderweg van het stadje kon je dan weer genieten van het heuvelachtige landschap, waarna het opeens weer vlak werd voor 2 dagen. Vlak met klei en vergeelde grassen, alweer. Opeens veranderde echter de hemel, niet alleen blauw meer, maar ook wolken. Vervolgens werd het gras groener en begonnen er meer en meer struiken en bomen te groeien tot we in Richmond (dinosaurus-stadje waar je veel fossielen vinden kunt) kwamen. Daarna begon het ook weer te heuvelen. Charters Towers was een heerlijk stadje met een leuk oud centrumpje. Een verlichting na zoveel zand en lege stadjes van 2 straten.

  • 03 Juni 2008 - 18:25

    Jenneke:

    Tsjonge, wat een belevenis zo'n woestijn. Een goeie plek om geestelijk te groeien?

    Groetjes,
    Jenneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 94226

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 01 November 2020

Badulina, Orgiva, Zuid-Spanje

01 Juli 2012 - 01 Januari 2013

Europa per kampeerbus

26 November 2009 - 06 Maart 2010

Ecuador, Peru, Bolivia

06 November 2007 - 16 September 2008

Work and Travel door Australie

Landen bezocht: