Wwooffen bij een spiritueel centrum - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu Wwooffen bij een spiritueel centrum - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu

Wwooffen bij een spiritueel centrum

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

30 Juni 2008 | Australië, Ravenshoe

Het was moeilijk om uit Paronella Parc weg te gaan, maar na anderhalve dag was het toch echt tijd om verder te gaan. Door alweer mooie weggetjes met uitzichten over de heuvels, de hoogste berg van Queensland en diverse landbouw, ben ik langzaam naar Millaa Millaa gereden. Rondom Millaa Millaa leiden allerlei touristische weggetjes langs diverse prachtige watervallen, Mungalli waterval, Ellinjaa waterval, Zillie waterval en Millaa Millaa waterval. Het stadje Millaa Millaa zelf was erg doods. Van daaruit ben ik doorgereden naar mijn WWOOF adres in Ravenshoe.

Ik werd er met open armen ontvangen door Myrilla en Krishna in een ontzettend druk op stelten staand huis vol met mensen. Daarvan bleken de meesten familieleden te zijn. De zus van Myrilla met haar dochter, man en kinderen waren er. En tevens was Kristin er, de andere WWOOFfer, uit Duitsland. Kristin en ik hebben de hele week in de tuin gewerkt. Zij is maar een week gebleven, waarna ze naar Darwin is gevlogen.
Myrilla en Krishna zijn hier 3 jaar geleden komen wonen en hebben dit huis (octagonaal) zelf gebouwd om als spiritueel centrum te dienen. Ze zijn dus nog druk bezig de tuinen in te richten en de laatste dingen aan het huis moeten ook nog gebeuren. Ik heb inmiddels een van de 3 deuren geverfd, met een waterval erop. De andere 2 ga ik ook nog een keer doen. Het is een erg mooie schildering geworden, al zeg ik het zelf. Naast het octagonale huis staat nog een kleiner huisje, waar de andere zus van Myrilla woont, Monet, plus hun vader John die net 95 geworden is. John schrijft sinds 10 jaar boeken. Hij is dus rond zijn 85ste met een nieuwe carriere begonnen. Op zijn verjaardag lag hij helaas in het ziekenhuis in Cairns nadat hij een heupoperatie had ondergaan.
Myrilla en Krishna zijn nu pas 19 jaar getrouwd en zijn allebei al meerdere malen getrouwd geweest en hebben allebei kinderen uit eerdere huwelijken. Nu zijn ze hier al een hele tijd samen. En ze runnen dit spiritueel centrum samen, waar ze mensen proberen te helpen, door ze in huis te nemen voor een tijd. Deze mensen kunnen betalen, maar de meeste mensen werken een aantal uur in en rond het huis als vergoeding. Ik ben veel van ze aan het leren over allerlei spirituele zaken en over mezelf. Myrilla kan goed met zielen communiceren en door diverse dimensies reizen, dat doet ze mbv Angel cards. Mij heeft ze geholpen iets op te lossen in een vorig leven. Krishna kan mensen helen met sterke energie zaps en hij is gatekeeper. Hij kan "deuren" openen en sluiten, terwijl Myrilla er door kan reizen. Dit is voor mij ook nog moeilijk te begrijpen. Krishna heeft mij 2 maal een energie zap gegeven en met Myrilla heb ik een keer rond de tafel gezeten.
Met Krishna heb ik sinds de eerste dag al een hechte band opgebouwd, alsof we elkaar al heel lang kenden. Hij neemt me af en toe mee om iets in de omgeving te bezichtigen, terwijl Myrilla een rustige middag alleen heeft. Met Myrilla werk ik 's ochtends meestal in de tuin. Ik ben hier nu al iets langer dan 2 weken en ik heb geen idee hoe lang ik nog ga blijven. Tot nu toe bevalt het me best hier. Gister zijn de dochter van Myrilla, Carmel, en haar dochter, Heather, gearriveerd. Het huis is na een week bijna leeg (John in het ziekenhuis, zus Monet bij hem en alle anderen vertrokken) weer bevolkt. Da's wel even wennen weer voor iedereen, maar we hebben snel onze plekken weer gevonden.

Het weer hier is nu niet zo heel erg mooi. Mooi genoeg om overdag in een T-shirt rond te lopen, maar 's avonds kan het erg koud zijn. Het is hier veel bewolkt met af en toe mist en regen en regelmatig een doorbrekend zonnetje. Ravenshoe ligt op een weer-grens. Ten oosten is het regenachtig en zijn de planten tropisch, ten westen is het droger en gaat het richting de droge bushlands. In dat drogere gedeelte wonen Myrilla en Krishna.

  • 30 Juni 2008 - 13:47

    T.Maria V.:

    hoi Jeanine, zojuist je verslagjes van de laatste maand gelezen. Je rijdt heel wat af en bent een volleerd linksrijdster geworden.Je natuurbeschrijvingen zijn prachtig.Wat zie je veel!Hart.gr van t.Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 4436
Totaal aantal bezoekers 93984

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 01 November 2020

Badulina, Orgiva, Zuid-Spanje

01 Juli 2012 - 01 Januari 2013

Europa per kampeerbus

26 November 2009 - 06 Maart 2010

Ecuador, Peru, Bolivia

06 November 2007 - 16 September 2008

Work and Travel door Australie

Landen bezocht: