Cairns, duiken en regenwoud - Reisverslag uit Townsville, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu Cairns, duiken en regenwoud - Reisverslag uit Townsville, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu

Cairns, duiken en regenwoud

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

30 Juli 2008 | Australië, Townsville

In Kuranda heb ik nog een dagje geshopt, omdat alle winkels al om 15 uur sluiten.
Daarna heb ik de waterval daar bekeken en ben ik doorgereden naar een van de noorder stranden van Cairns. Cairns zelf heeft geen strand, maar een boulevard met modderige zooi erlangs als het eb is. Er is zoveel gedregd om de wateren diep genoeg te maken voor schepen, dat het strand er volledig verdwenen is.
In Cairns zijn ook geen kampeerplekken en zeker geen gratis kampeerplaatsen. Overdag heb ik mijn auto meestal langs de boulevard een beetje buiten het centrum neergezet, waar het gratis parkeren was. Dan bekeek ik de stad met de vele winkeltjes, de haven, of het (gratis) zwembad aan de boulevard. 's Avonds kookte ik daar aan een van de picknicktafels, ging naar de WC en reedt een van de woonwijken in waar ik mijn auto tussen de andere auto's zette om te gaan slapen. 's Ochtends reed ik dan weer terug naar de WC en de picknicktafels aan de boulevard of in de botanische tuin. Dat deden vele backpackers, waarvan je de auto's overdag overal ziet, maar 's nachts verdwijnen ze allemaal op zo'n zelfde manier.
Vanuit Cairns ben ik een dag wezen duiken naar het buitenste gedeelte van de Great Barrier Reef. Erg mooi, veel koraal (al vond ik er ook veel dood koraal tussen zitten), veel vissen, haai, rog, schildpad en meer gezien. Ik ben alleen helaas de hele dag zeeziek geweest. Het ging allemaal prima, totdat ik naar het benauwde binnen moest voor een praatje over duiken en wat we tegen zouden komen. Toen begon het en het is ondanks dat ik naar buiten ben gestormd niet opgeknapt. De hele dag overgegeven, zelfs tijdens het duiken wat niet echt leuk was om te ervaren. Gelukkig heeft mijn buddy (je duikt altijd met z'n tweetjes) goed voor me gezorgd. Ik heb toch alle 3 de duiken gemaakt, want in het water ga je minder op en neer dan op het water. Al met al toch wel blij geweest dat ik was gaan duiken.
De dag erop ben ik doorgereden naar Port Douglas, waar de zondagmarkt bezig was. Leuke markt, opaaltje gekocht en wat rondgewandeld en rondgekletst. Vervolgens de loukout bekeken en DE winkelstraat doorgelopen en geslapen aan het strand.
Vervolgens ben ik met regen naar Cape Tribulation gereden. Je moet daar met de boot over de rivier om er te komen, er zijn plannen voor een brug, maar het zou toch hetzelfde niet zijn. Kortom het gaat nog heel lang duren voordat die brug er komt denk ik. In Cape Tribulation heeft het de 2 dagen dat ik er was af en aan geregend, gemiezerd en gegoten. Toch heb ik over heel wat stranden gelopen en over boardwalks door het regenwoud en magrove gewandeld. Het is een mooi gezicht, dat het regenwoud langzaam over gaat in mangrove en als je dan op het strand staat dan zie je dat de mangrove rechtstreeks de zee in gaat. Mooi om te zien, jammer van de regen. 2 dagen was meer dan genoeg in die regen, dus ben weer terug gereden naar Cairns, waar het weer niet veel beter was. Er was daar een bijeenkomst van de spirituele groep, waar mensen behandelingen, readings enzo geven aan elkaar voor 5 dollar. Ik heb van een man een Angel-card reading gehad en daarna van een vrouw een channeling. Dat is apart zeg. Ze ging heel stil zitten en na 5 minuten begon ze opeens te praten met regelmatige tussenpozen alsof ze inderdaad een massage doorkreeg voor mij van mijn beschermengel. Maf en leuk om dat eens een keer mee te maken. Zelf nog een man Reiki gegeven en toen was de ochtend alweer voorbij. Ik ben vervolgens nog even de stad ingeweest om te proberen mijn vlucht te verzetten, wat teveel ging kosten.
Daarna ben ik doorgereden naar een waterval en naar de Babinda Boulders, waar een gratis parkeerplaats was. De dag erop de Boulders bekeken, naar nog 2 watervallen gereden en doorgereden naar Townsville.
Vanuit Townsville ben ik nu net 2 dagen op Magnetig Island geweest. Daar heb ik enorm veel gewandeld, over de heuvel, door bos, duinlandschap en vele afgelegen baaitjes en strandjes. Vanaf een van die strandjes kon je heel mooi snorkelen en hoewel het niet zo mooi is als duiken, was er toch vanalles te zien.
Morgen rijd ik verder naar het zuiden, om de Whitsunday Islands te bezeilen en nog veel meer te gaan zien van dit land voordat ik in september weer naar huis toe ga.

  • 30 Juli 2008 - 07:00

    Femmie:

    heeejjj nien, wat gaat het hard met de tijd, nog een kleine twee maanden en dan kom je weer terug als ik het goed lees. Heb je inmiddels gevonden wat je zocht?

    Hier alles okidoki!
    liefs,
    fem

  • 01 Augustus 2008 - 07:31

    Judy:

    Ha Jeanine,

    't zou leuk zijn om je binnenkort weer eens 'live' te zien en spreken; ik kijk er naar uit dat je weer naar Nederland komt!
    Pieter en ik zijn net terug van vakantie; een hele gave C1 cursus gehad in de bergen van Tirol, gelopen op stijgijzers, uit Gletsjersleten geklommen, etc.
    Jeanine, geniet van je laatste maanden/weekjes op de andere helft!

    Groetjes, ook van Pieter, Judy

  • 01 Augustus 2008 - 11:44

    Jorgje En Jurgen:

    Hai ninie,

    Tja de tijd gaat inderdaad snel. Het zal wel weer een overgang zijn hier weer in Nederland, maar deze ervaring neemt niemand je meer af!

    Wij zien er ook wel weer naar uit om je te zien en wat af te spreken.

    Geniet nog van je tijd daar en tot snel!

    liefs Jorgje en Jurgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 94231

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 01 November 2020

Badulina, Orgiva, Zuid-Spanje

01 Juli 2012 - 01 Januari 2013

Europa per kampeerbus

26 November 2009 - 06 Maart 2010

Ecuador, Peru, Bolivia

06 November 2007 - 16 September 2008

Work and Travel door Australie

Landen bezocht: