Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van Jeanine - WaarBenJij.nu

Canberra

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

19 Februari 2008 | Australië, Canberra

De jehova's getuigen waar ik ben blijven slapen kwamen 's avonds van hun bijbel-avond terug en hebben me daarna nog wat dingenverteld. Ze hebbenme niet echt proberen te overtuigen, maar ze zeiden wel met nadruk dat de wereld aan het veranderen is. Ja, dat had ik zelf ook al gemerkt, zoveel veranderingen in de wereld van 't weer tot terrorisme en meer. Tevens komt het einde van de wereld in zicht en dat wordt iets als een inferno. Alleen degenen die echt het goede pad lopen overleven dat. Tsja, 't is maar waar je in gelooft. De volgende ochtend ben ik door Wanda naar de bus gebracht en bij het weggaan heeft ze me nog een boekje in de hand gedrukt met als titel iets als "Wat er werkelijk in de bijbel staat". Ik heb ze daar maar voor bedankt en ben in de bus gesprongen.
Ik ben vervolgens een hele week in Canberra gebleven terwijl er eigenlijk niet zo heel veel te doen is en de meesten blijven maar 1 of 2 nachten. Ik was na al dat werken en "het leven leiden van anderen" behoorlijk moe. Het was er behoorlijk druk, want het nieuwe studie seizoen was net begonnen. Het is er erg moeilijk om een kamer te vinden of zelfs gewone woonruimte, dus er waren heel wat studenten die een hele tijd in het jeugdhotel wonen. Ze (ik ook) kunnen daar 2 uur werken tegen een nacht gratis blijven slapen. Da's toch best wel te doen, maar daar heb ik toch niet voor gekozen. Ik heb heel wat door de stad gelopen en veel musea en parken gezien. In het parliament house ben ik aan de praat geraakt met een aantal guards, een op het dak, een bij de deur, een voor een heel oud manuscript. Een van die guard kwam ik de dag erna weer tegen. Hij sprak mij aan met "Heej I spoke to you yesterday". Ik herkende hem niet meteen zonder uniform. Hij was eigenlijk net met z'n nieuwe baan daar begonnen en zou het hoofd van de security worden, maar moest eerst ervaring opdoen op verschillende plekken en z'n personeel daar leren kennen. Zijn vrouw en hij wonen nu een eind uit elkaar, zij in Brisbane, hij in Canberra, hopelijk niet te lang. Ik had die dag erg ver gelopen en hem dat verteld, waarna hij me voorstelde om een dag te gaan wandelen in een natuurgebied. Daar kun je normaal gesproken niet komen met openbaar vervoer, dus dat was een goed idee. Op de dag dat we gingen regende het helaas, dus we hebben meer gereden en tussen de buien door hier en daar wat kleine stukjes gewandeld, maar het was toch gezellig.
In het jeugdhotel ben ik 2 Duitse meisjes tegengekomen (het zwermt hier van de Duitsers), die me vertelde van een 10 daagse retreat in een Boeddhistisch centrum. Daar heb ik ook maar eens naar geinformeerd en ik kan meedoen, ben benieuwd.

  • 19 Februari 2008 - 10:48

    Femmie:

    Heeejj nien,
    ben benieuwd naar je boeddhistische ervaringen. Echt iest voor jou :)

    Veel plezier, liefs,
    fem

  • 20 Februari 2008 - 09:01

    Susanne:

    Leuk om vanalles te lezen. Ben benieuwd hoe je verhaal verder gaat. Heb je al plannen voor een boek?

    groetjes,
    Susanne

  • 20 Februari 2008 - 09:01

    Susanne:

    Leuk om vanalles te lezen. Ben benieuwd hoe je verhaal verder gaat. Heb je al plannen voor een boek?

    groetjes,
    Susanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 94568

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 01 November 2020

Badulina, Orgiva, Zuid-Spanje

01 Juli 2012 - 01 Januari 2013

Europa per kampeerbus

26 November 2009 - 06 Maart 2010

Ecuador, Peru, Bolivia

06 November 2007 - 16 September 2008

Work and Travel door Australie

Landen bezocht: