Laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Jeanine - WaarBenJij.nu Laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Jeanine - WaarBenJij.nu

Laatste voorbereidingen

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

23 November 2009 | Nederland, Wageningen

Rene en ik zijn druk met de voorbereidingen bezig voor ons vertrek. De laatste dingen worden aangeschaft en geregeld. Het onderhuur contract is getekend en door de woningstichting goedgekeurd. De vaccinaties en recepten voor malaria pillen zijn gehaald. De kast wordt ingepakt met alle volle dozen met spullen uit het huis die we graag ongeschonden terug zien. Er zijn 2 volle papiercontainers geleegd met allerlei paperassen die we hadden bewaard, maar nu weg kunnen. We hebben dus een boel opgeruimd.

Ik had van het weekeinde een opleidingsweekeinde van mijn kruidenkunde opleiding. We hadden het zo gepland dat ik daar nog heen kon, door een paar dagen later pas te vertrekken. Maar helaas, door alle spanning, stress en regeldingen, ben ik het hele weekeinde goed ziek geweest. Vandaag is het maandag en ben ik wat aan de beterende hand. ’t Is maar niks om zo vlak voor vertrek nog ziek te zijn. Dan wordt je hele wereldje even stilgezet, terwijl er nog zoveel te doen is. En bovendien mag je eigenlijk niet vliegen als je ziek bent en koorts hebt.

Op zaterdag 7 november hebben wij onze beide verjaardagen gevierd en het was tegelijkertijd een afscheidsfeestje voor 3 maanden. Het was een leuk feest met veel mensen, op sommige momenten zelfs teveel mensen om echt een beetje met iedereen te kunnen kletsen. ’s Avonds was het wat rustiger en hebben we wat uitgebreider kunnen praten met de mensen die gekomen waren. De meeste mensen zien we niet meer voordat we vertrekken. Een aantal hebben we wel nog gezien of zullen we nog gaan zien. Dat zijn voornamelijk ouders, collega’s en vrienden die dichtbij wonen.

We vertrekken op vrijdag 27 november, veel te vroeg ’s ochtends naar Londen. Vanuit Londen gaan we via Miami naar Quito toe. Ons vliegtuig vertrekt om 7.25, wat betekent dat we er 2 uur van tevoren moeten zijn en nog eens een uur eerder moeten vertrekken van thuis. Dat betekent dat we rond 4 uur vertrekken en dus nog eerder op moeten staan om de laatste dingen te doen en de poes en het huis gedag te zeggen. De dag ervoor komen de Portugese onderhuurders de sleutels halen en kunnen we ze de laatste dingen vertellen en laten zien. Zij kunnen er dus op die vrijdag meteen in.

Op donderdag 4 maart vertrekt ons vliegtuig weer naar huis terug vanaf La Paz in Bolivia. Dan vliegen we weer via Miami en via Parijs naar Schiphol. Alwaar we op 5 maart om 12.30 weer voet in eigen land zetten.

• 23 November 2009 - 15:50

Lou:

Van harte beterschap!!
    We komen woensdag aan het eind van de middag nog wat spullen ophalen.
    Lou

• 23 November 2009 - 16:04

Bernie:

Beterschap, Jeanine!
    En alvast een goede reis aan jullie beide!
    Groetjes, Bernie

Goede reis

:) be happy + laughing

• 23 November 2009 - 17:16

Erna Uit Doorwerth:

Jeanine, heel veel beterschap!
    En ik wens jullie beide een hele goeie reis!
    Lieve groeten, Erna

• 23 November 2009 - 17:39

Anita:

Nog even goed opknappen hoor.
    Zie je nog wel,morgenmiddag?!Voor de boeken,ha dat is het allerbelangrijkste maar niet heus,een stel knuffels en als je het aandurft dat wat je nog tegoed hebt.
    Heb een enorme fijne tijd samen.
    liefs Anita

• 23 November 2009 - 18:37

Yilka:

Een hele fijne reis gewenst! Geniet er van!

• 23 November 2009 - 21:28

Annelies En Wim:

Wat leuk, dat jullie nu samen een reis gaan maken! Dat was nog niet tot ons doorgedrongen! We zullen jullie weer volgen via deze site. Een heel goede tijd toegewenst en goede reis!

• 23 November 2009 - 21:56

Ineke:

een hele fijne tijd wens ik jullie toe en een goede reis

• 24 November 2009 - 08:53

Judy:

Hoi Jeanine,

Leuk te zien dat je weer een blog gaat bijhouden; ben benieuwd naar jullie avonturen daar! Ik hoop dat je inmiddels alweer wat opgeknapt bent. Goed geregeld zeg dat je de woning hebt kunnen onderverhuren.
    Pieter en ik gaan in december nog even de zon opzoeken: 10 daagjes naar Marokko.
    Succes met opstaan a.s. vrijdag, een goede vlucht en natuurlijk een fantastisch verblijf toegewenst in Zuid-Amerika!

Groetjes, Judy

• 24 November 2009 - 15:44

Erik Van Der Hoeven:

Dit bericht is voor René

Mijn dochter vraagt of je de hartelijke groeten wilt doen aan Lydia en Wietse van Ecole Travel. Vraag meteen waar je het beste rode rotshanen kunt bewonderen op dit moment (Mindo?) en hoe je in El Angel (in het noorden) kunt komen. Dat is één van de wonderlijkste plekken op aarde. Een must voor ecologen (en dat soort)
    Goede reis,
    Erik

• 25 November 2009 - 08:19

Floor:

Beste Rene en Jeanine,

Ik hoop dat je op tijd weer beter bent. Je klinkt zo wel een beetje sip, weggaan klinkt niet zo makkelijk, maar straks in het zonnetje van Zuid-Amerika, zonder alle regeldingen aan je hoofd, ziet de wereld er heel anders uit!!
    Heel veel plezier samen!
    Floor (en Eduard en Lars en Milou)

• 25 November 2009 - 21:07

Cécile En Jos:

Hou Jeanine en Rene,
    Een heel fijne reis, met veel nieuwe ervaringen, onthaasting en kennismaking met andere culturen. Wij denken op Oudjaar aan jullie!
    Groet, Jos en Cécile

• 27 November 2009 - 12:51

Tamar Reijnen:

Hoi Jeanine,

ik wens jullie veel plezier in Zuid-Amerika! Ik ga jullie belevenissen zeker volgen via deze website. Als alles goed gaat gaan mijn vriend en ik in oktober 2010 naar Peru op vakantie voor ongeveer een maand. Een voor mij lang gekoesterde wens zal dan eindelijk in vervulling gaan. Misschien kan je mij tegen die tijd nog wat leuke tips geven van dingen die we zeker niet mogen missen.

Groetjes,
    Tamar