Stressen voor vertrek - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Jeanine - WaarBenJij.nu Stressen voor vertrek - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Jeanine - WaarBenJij.nu

Stressen voor vertrek

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

28 Juni 2012 | Nederland, Wageningen

Hoi Allemaal,

't Is tijd om deze site weer nieuw leven in te blazen, want Rene en ik gaan weer op reis. Dit maal gaan we met een kampeerbus door Europa trekken. We vertrekken komende week op 3,4 of 5 juli. 't Ligt er een beetje aan of we alles op tijd ingepakt, opgeruimd en geregeld krijgen. We gaan een half jaar op pad en komen rond 1 januari komend jaar weer terug

3 weken geleden hebben we een witte peugeot kampeerbus met hoog dak gekocht. Hij rijd als een trein, ziet er van de buitenkant net uit als een bestelbus en dus kunnen we er lekker onopvallend mee rondreizen, hopen we. Het is een zelfbouw bus, dus niet met een standaard interieur, waar het één en ander nog aan moet gebeuren. Samen met papa hebben we al wat klussen gedaan en vooral veel schroeven aangedraaid. Nu moeten er wat gordijnen en kussenhoezen genaaid worden en we zijn de kampeerspullen bij elkaar aan het zoeken.

Tegelijkertijd zitten we thuis ook nog in de rotzooi, want de woningstichting heeft ons blok huizen opgeknapt. We hebben een nieuwe keuken, douche, wc, ramen + kozijnen (dubbelglas eindelijk), dak + dakkapellen. Alles is daarvoor dus al 3x door het huis verhuisd van de ene naar de andere kamer en weer terug, met als gevolg dat we een boel spullen niet meer terug kunnen vinden, zucht. Zo langzamerhand zijn ze bijna klaar. De schilder moet nog wat doen en er moeten nog wat gaatjes gestuct en gekit en dan zijn er eindelijk geen mannetjes meer in huis bezig, pfff. Maar dat betekent wel dat we meer vertrek stress hebben dan anders, omdat ons huis nu ook nog schoongemaakt (wat een boel stof) en opgeruimd moet worden.

Intussen hebben we al nieuwe paspoorten. Hebben we een aantal mogelijke onderhuurders rondgeleid door ons huisje. En vragen we ons af wat we met onze zieke kat doen (fikse kankerbult); meenemen of thuislaten en de onderhuurders haar laten inslapen als het zover is. Niet zo'n makkelijke keuze. Waar we komende week precies naartoe gaan rijden is nog volledig onbekend. Daar gaan we van het weekeinde over nadenken tussen alle regeldingetjes door. Rene heeft vandaag (donderdag) zijn laatste werkdag en gaat daarna met onbetaald verlof. Dus dan kunnen we vrijdag samen dingen gaan regelen en inkopen bv bij kampeerhandel de Wit in Schijndel.

We houden jullie weer op de hoogte van onze reis via deze site. Geen idee hoe regelmatig dat gaat worden, maar dat merken we vanzelf.

Liefs,
Jeanine en Rene

• 28 Juni 2012 - 17:07

Rob:

Heel veel plezier op jullie avontuur! Ik ben absoluut jaloers. Lekker daar gaan waar de wind naar toe waait, heerlijk lijkt me dat. Maar goed, ik doe het dit jaar wel weer braaf met mijn 3 weekjes ergens in het najaar. Have fun, en als ik jullie was zou ik voorlopig even Zuid-Europa mijden (temperaturen van 45+!!!). :))))

• 28 Juni 2012 - 20:14

Jos En Cécile:

Hoi,
    Nogmaals: een enerverende ontdekkingstocht door het (oude) Europa!
    De Wit in Schijndel heeft onwaarschijnlijk veel onderdelen voor ongeveer alles. Wij zijn er pas geweest en hebben ons verbaasd!
    Eeen heel goede reis en wie weet tot Oudjaar in Voorburg!
    Jos en Cécile

• 29 Juni 2012 - 08:36

Saskia:

Hé wat leuk! Veel plezier, ben benieuwd waar jullie allemaal terecht komen. Genoeg leuks te zien en te doen, dat wordt vast een geslaagd half jaar.

• 29 Juni 2012 - 16:37

Rozemarijn & Rudolf:

Ha lieve jullie,
    Goede reis!! Leuk dat jullie weer een reisverslag maken, we houden zo toch altijd contact!

veel liefs van ons

• 29 Juni 2012 - 17:22

Lou En Jeanette:

Lekker ontstressen dus, tot zondag

• 03 Juli 2012 - 19:50

Judy:

Hee,

Leuk om opnieuw van jullie avonturen op de hoogte te blijven via jullie reisverslagen. Als het goed is vertrekken jullie ergens deze dagen. Een hele goede eerste reis toegewenst in jullie kampeerbus (ben erg benieuwd naar een foto van de bus) & heel veel plezier!

• 03 Juli 2012 - 22:56

Evelien:

Heerlijk om zo een half jaar lekker rond te zwerven samen... even alle beslommeringen eruit en genieten.. have fun.. knuffel eef