Vertrek - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Jeanine - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Jeanine - WaarBenJij.nu

Vertrek

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

09 Juli 2012 | Nederland, Wageningen

Vanmiddag vertrekken we dan eindelijk echt. Vanochtend toch poes Plukkie maar gechipt, want ze gaat mee en in veel landen is een ID chip verplicht. De afgelopen paar dagen hebben we afscheid genomen van familie, gordijnen genaaid (Jeanine), de bus handiger ingepakt (Rene). Op zondag zijn we langs ons huis in Wageningen gereden om wat vergeten spullen op te halen. Soep eten met een theelepel is niet wat we de hele reis willen doen... Dus lepels meegenomen en een aantal dingen weer in de kasten teruggezet die we dachten nodig te hebben maar toch thuis willen laten, zoals de naaimachine (de gordijnen zijn klaar dus is ie niet meer nodig).

Geslapen hebben we in onze bus op één van de parkeerplaatsen rond de studenten sterflats in Wageningen. Hebben we meteen de bus kunnen uitproberen. De eerste nacht was een ramp. 't Was ook helemaal nieuw voor poes lief, dus die liep constant van het ene raam naar het andere raam over ons en onze matrassen heen, trok 't gordijn eraf, miauwde af en toe, en dus hebben we die eerste nacht geen oog dichtgedaan, zucht. De nachten daarop was ze wat aan de bus gewend en hebben we stukken beter geslapen.

Onze reisplannen zijn weer eens veranderd, zijn we erg goed in, ahum. We vertrekken nu richting het noorden, via Denemarken naar Zweden en Noorwegen. Zien we daar wel waar we vervolgens heen gaan, terug via Denemarken of via Finland en de oostblok landen. Of als het slecht weer is meteen richting de zon.

• 09 Juli 2012 - 11:41

Jolande:

Ik zag (en zie) de bus al staan in de straat!

Hoe zorg je ervoor dat de poes in de bus blijft?

Goeie reis!

Knuffel,

Jolande

• 09 Juli 2012 - 15:10

Marleen:

Jeetje jongens, fantastisch weer hoor deze reis. Geniet ervan en ik blijf op de hoogte! Liefs, Marleen

• 09 Juli 2012 - 17:16

Rob:

Goede keus hoor, Scandinavie. Rustige brede wegen, lekker vrij kamperen en een schitterend landschap.
    Ik ben zelf ooit van Zweden via Finland en de Noordkaap naar Noorwegen en terug naar Zweden gereden. Dus mocht je nog verlegen zitten om tips dan weten jullie me te vinden.
    Have fun! Groetjes, Rob (en van Rianne natuurlijk ook)

• 10 Juli 2012 - 07:24

Femke:

Weer een uitdagende reis. Heel veel plezier!

• 10 Juli 2012 - 09:01

Anita:

Wat een apart begin van jullie reis,terug naar huis om....
    Tips die je mag opvolgen,gezien het feit dat jullie ook graag mogen wandelen.
    Flatruet road in Zweden,reis er naar toe is mooi en daar aangekomen kun je prachtige wandelingen maken.
    Kans op rendieren groot.

Van Funasdalen naar Mittadalen,waar Samen(Lappen) zich blijvend hebben gevestigd en dan over de Flatruet naar Ljungdalen.

Noorwegen bv de Geirangerfjord(staat op werelderfgoedlijst).
    Prachtig daar en vlak bij een meen een otel of zo kun je omhoog rijden op weg naar sneeuwwallen en ook prachtige uitzichten.

Denk maar wat mee.

Fijne reis.liefs Anita

• 11 Juli 2012 - 12:01

Jenneke:

Hoi lieve Jeanine en René,

Wat leuk om weer van jullie te horen! Zal wel weer met interesse jullie verhaal volgen.
    Hier is ook het één en ander veranderd. Ik ben weg bij de Terebint en ga bij mijn ouders verblijven tot ik woonruimte in Zwolle gevonden heb.

Groetjes en veel plezier,
    Jenneke

• 16 Juli 2012 - 17:39

Francisca:

Busje komt zo busje komt zo........ en dat voor lengte van dagen. Goeie reis en idd naar het zuiden voor de zon. Scandinavië is not the place to be....

• 17 Juli 2012 - 08:27

Rene:

Twee katten in de bus....
    Het oostblok bestaat niet meer, geloof dat de muur gevallen is. Zelfs een aantal landen zijn daar verdwenen bv T-S.
    Hoe gaat het ondertussen?

• 26 Juli 2012 - 14:52

Cleo:

Klinkt als een echt avontuur, ben benieuwd naar jullie verhalen:) Hier in Nederland is de zomer eindelijk gearriveerd, hoop dat jullie die ook een beetje meekrijgen! Goede reis, geniet en een aai voor de kat:)
    Liefs,
    Cleo

• 26 Juli 2012 - 15:12

Leonie:

Jeej! Een website. Nu hopen dat jullie tijd hebben/nemen om er een en ander op te schrijven, zodat wij ook een beetje op de hoogte blijven van jullie avonturen :-) Fijn dat jullie inmiddels aan het busje gewend zijn. Jacqueline en ik gaan zaterdag kamperen, dat wordt wat voor anti-kampeerders zoals wij :-p Heel veel plezier!!
    Liefs, Leonie